1 271 lukukertaa ·
7 vastausta
1k lukukertaa
7 vastausta
Tarve suojaukseen betonin/hierteen jyrsinnässä
Hei,
ajattelin vuokrata betonihiomakoneen poistaakseni muovimaalit, joissa on vähän, mitä luulen olevan, mustahometta. Ajattelin vuokrata flexin tai festoolin ja liittää sen ctl26-imuriini ja käyttää p3-maskia itselläni.
Pöliseekö se niin paljon, että pitää muovittaa ja avata ikkunat vai tuleeko suurin osa imuriin? Mustahometta ei ole kovin paljon.
Katso liitteenä oleva kuva, se näyttää tummemmalta kuvassa kuin se on. Se ei ole myöskään kasvanut sinä aikana, 10 vuotta, kun olemme asuneet täällä, joten se taitaa olla peräisin ajalta ennen salaojitusta.
Kiitos etukäteen
ajattelin vuokrata betonihiomakoneen poistaakseni muovimaalit, joissa on vähän, mitä luulen olevan, mustahometta. Ajattelin vuokrata flexin tai festoolin ja liittää sen ctl26-imuriini ja käyttää p3-maskia itselläni.
Pöliseekö se niin paljon, että pitää muovittaa ja avata ikkunat vai tuleeko suurin osa imuriin? Mustahometta ei ole kovin paljon.
Katso liitteenä oleva kuva, se näyttää tummemmalta kuvassa kuin se on. Se ei ole myöskään kasvanut sinä aikana, 10 vuotta, kun olemme asuneet täällä, joten se taitaa olla peräisin ajalta ennen salaojitusta.
Kiitos etukäteen
En olisi hajottanut tai hionut mitään hometta ilman kunnollista puolimaskia (sundström tai 3m), kunnollista "eristystä" ja muita tarvittavia suojavarusteita, home ei ole leikin asia. Olen kuitenkin vain maallikko ja olisin ehkä vienyt asian pidemmälle kuin joku asiantuntija, mutta mieluummin varovainen.E erik8308 sanoi:Hei,
ajattelin vuokrata betonihiomakoneen poistaakseni muoviväriä, jossa on ehkä vähän mustahometta. Ajattelin vuokrata flexin tai festoolin ja liittää sen ctl26:een ja käyttää samalla p3 maskia.
Pölyääkö se niin paljon, että täytyy suojata muovilla ja avata ikkunat, vai päätyykö suurin osa imuriin? Mustahometta ei ole kovin paljon.
Katso liitteenä oleva kuva, se näyttää kuvassa tummemmalta kuin mitä se on. Se ei ole myöskään kasvanut sinä aikana, kun olemme asuneet täällä 10 vuotta, joten se lienee peräisin ajalta ennen kuin salaojitus tehtiin.
Kiitos etukäteen
Joo, se pölyää todella paljon ja menee sisään/ulos kaikkialle...
Hion vähän maalia ja betonia kulmahiomakoneen hiomakulholla pienessä kellaritilassa ja pidin sekä työnnettyä ovea (rako sähkökaapelille) että ripustin muovin oven päälle, mutta jouduin keskeyttämään, koska pöly levisi tilaan ulkopuolella. Se parani hieman, kun lattialla, jota hioin, oli vettä, mutta lopulta minun piti rakentaa väliseinät kehikoista ja muovista, jotta pöly pysyisi kurissa.
Hion vähän maalia ja betonia kulmahiomakoneen hiomakulholla pienessä kellaritilassa ja pidin sekä työnnettyä ovea (rako sähkökaapelille) että ripustin muovin oven päälle, mutta jouduin keskeyttämään, koska pöly levisi tilaan ulkopuolella. Se parani hieman, kun lattialla, jota hioin, oli vettä, mutta lopulta minun piti rakentaa väliseinät kehikoista ja muovista, jotta pöly pysyisi kurissa.
Moderator
· Stockholm
· 57 850 viestiä
Vaikka suurin osa päätyy imuriin, saat pölyä paitsi huoneeseen ulkopuolella, myös muuhun taloon, aina lipastojen laatikoihin asti. Joten kapseloi huolellisesti.
Sitten juuri se, että mahdollisesti pinnalla on hieman hometta, ei todennäköisesti ole ongelma. Mutta sementtipöly on joka tapauksessa epämiellyttävää. Ja kuten sanottu, investoi hyvään maskiin. On enemmänkin tilanteita, joissa siitä tulee hyvä.
Sitten juuri se, että mahdollisesti pinnalla on hieman hometta, ei todennäköisesti ole ongelma. Mutta sementtipöly on joka tapauksessa epämiellyttävää. Ja kuten sanottu, investoi hyvään maskiin. On enemmänkin tilanteita, joissa siitä tulee hyvä.
Ratkaisu etikalla tai valkaisuaineella/kloorinpuhdistusaineella "tappamaan" ja poistamaan homeE erik8308 sanoi:
https://plasticinehouse.com/how-to-remove-mold-from-concrete/
https://www.wikihow.com/Clean-Mold-Off-Concrete
Maalin poistamiseksi riittää varmaan ottaa joku maalinpoistoaine
Klikkaa tästä vastataksesi