16 856 lukukertaa ·
3 vastausta
17k lukukertaa
3 vastausta
Pura hirsitalo, miten tehdään?
Hei,
Minulla on vakavia ajatuksia hirsitalon purkamisesta ja sitten talon kokoamisesta ilman, että siitä tulee pelkkää "plockepinnia". Miten minun pitäisi toimia???
Onko sivustolla joku, jolla on kokemusta tästä alueesta?
Kiitän kaikista viesteistä.
Minulla on vakavia ajatuksia hirsitalon purkamisesta ja sitten talon kokoamisesta ilman, että siitä tulee pelkkää "plockepinnia". Miten minun pitäisi toimia???
Onko sivustolla joku, jolla on kokemusta tästä alueesta?
Kiitän kaikista viesteistä.
Olen siirtänyt pari pienempää hirsitaloa, mutta periaate on sama kaikille taloille.
1. Valokuvaa KAIKKI
2. Merkitse hirret kierroksen ja sivun mukaan (esimerkiksi A1, B1, C1, D1 kierrokselle 1, A2, B2, C2:1, C2:2, D2 (jos esimerkiksi ovella on C-sivulla))
Merkitse myös sisäseinät, jos ne ovat hirrestä. Jos sinulla on "oikea" lattia, merkitse se, jos aiot säilyttää ovet ja ikkunat jne., merkitse nämä ja niin edespäin. Merkitseminen tapahtuu joko suoraan hirtiin lyijykynällä tai veitsellä. Vinkkinä on muuten merkitä märkätilojen lattianpaloille ja naulata ne päätypuuhun (2 jokaiseen hirteen, jotta varmuuskopio on aina olemassa)
Kun KAIKKI on merkitty, tarkista, tarkista ja tarkista sekä valokuvaa ja dokumentoi. Muista merkitä myös suunta, jossa hirret olivat (niissä tapauksissa, joissa voi laittaa väärin). Unohdin tämän yhdessä tapauksessa. Valitettavasti se oli kattotuoli, jonka unohdin merkitä, joten jouduin purkamaan sen, vaihtamaan suuntaa ja nostamaan sen takaisin....
Periaatteessa hirsirungon siirtäminen on helppoa, mutta se on raskasta, joten harvesteri tai pieni nosturi voi olla paikallaan.
Aika-aspekti: Puhdas runko, 30-40 m2 ilman sisäseiniä, merkitsimme ja siirsimme päivässä (2 henkeä ja mönkijä)
/
H
1. Valokuvaa KAIKKI
2. Merkitse hirret kierroksen ja sivun mukaan (esimerkiksi A1, B1, C1, D1 kierrokselle 1, A2, B2, C2:1, C2:2, D2 (jos esimerkiksi ovella on C-sivulla))
Merkitse myös sisäseinät, jos ne ovat hirrestä. Jos sinulla on "oikea" lattia, merkitse se, jos aiot säilyttää ovet ja ikkunat jne., merkitse nämä ja niin edespäin. Merkitseminen tapahtuu joko suoraan hirtiin lyijykynällä tai veitsellä. Vinkkinä on muuten merkitä märkätilojen lattianpaloille ja naulata ne päätypuuhun (2 jokaiseen hirteen, jotta varmuuskopio on aina olemassa)
Kun KAIKKI on merkitty, tarkista, tarkista ja tarkista sekä valokuvaa ja dokumentoi. Muista merkitä myös suunta, jossa hirret olivat (niissä tapauksissa, joissa voi laittaa väärin). Unohdin tämän yhdessä tapauksessa. Valitettavasti se oli kattotuoli, jonka unohdin merkitä, joten jouduin purkamaan sen, vaihtamaan suuntaa ja nostamaan sen takaisin....
Periaatteessa hirsirungon siirtäminen on helppoa, mutta se on raskasta, joten harvesteri tai pieni nosturi voi olla paikallaan.
Aika-aspekti: Puhdas runko, 30-40 m2 ilman sisäseiniä, merkitsimme ja siirsimme päivässä (2 henkeä ja mönkijä)
/
H
Hei Henrik! Haluaisin siirtää 40 m2 torpan tiedätkö ketään tai voisitko auttaa minua, se sijaitsee Tukholmassa. Haluaisin pelastaa kauniin torpan ja olen valmis aloittamaan työt, mutta tarvitsen asiantuntijan apua kiitos etukäteenH henrik_R sanoi:Olen siirtänyt muutaman pienemmän hirsitalon, mutta periaate on sama kaikille taloille.
1. Valokuvaa KAIKKI
2. Merkitse hirret sekä kerroksen että sivun mukaan (esimerkiksi A1, B1, C1, D1 kerrokselle 1, A2, B2, C2:1, C2:2, D2 (jos esimerkiksi oviaukko on sivulla C))
Merkitse myös mahdolliset sisäseinät, jos ne ovat hirsiseiniä. Jos sinulla on "oikea" lattia, merkitse se, jos aiot säästää ovet ja ikkunat jne., merkitse ne ja niin edelleen. Merkitseminen tehdään joko suoraan hirsiin lyijykynällä tai veitsellä. Vinkki on merkitä märkätilan lattianpaloille ja naulata ne päätypuihin kiinni (2 jokaiselle hirrelle, jotta aina on olemassa varmuuskopio).
Kun KAIKKI on merkitty, tarkista, tarkista ja tarkista sekä valokuvaa ja dokumentoi. Muista merkitä mihin suuntaan hirret olivat (siinä tapauksessa, että ne voidaan asentaa väärin). Unohdin tämän kerran. Valitettavasti unohdin merkitä katonharjan, joten minun piti purkaa se, vaihtaa suunta ja nostaa se takaisin....
Oikeastaan on helppoa siirtää hirsirungon, mutta se on raskasta, joten metsätraktori tai pieni nosturi voi olla tarpeen.
Ajanäkökulma: 30-40 m2 puhdas runko ilman sisäseiniä merkitsimme ja siirsimme yhdessä päivässä (2 henkilöä ja 4-pyöräinen mönkijä)
/
H
Ystävällisin terveisin
Henrik ei ole ollut aktiivinen 15 vuoteen, joten sinun ei pitäisi odottaa vastausta nyt....Y yaesomi sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi