Jos vain yksi puoli on näkyvissä, kiinnittäisin useita ruuveja niiden yhdistämiseksi puristimien ja tukipalojen lisäksi. Jos molemmat puolet tulevat näkymään, kiinnittäisin kaksi ruuvia paikkoihin, joissa ne näkyvät mahdollisimman vähän, jotta ne kiinnitetään, kun puristimia kiristetään. Nämä voidaan irrottaa, kun liima on kuivunut. Ruuveissa tulisi olla kartiokanta ja ne eivät saisi olla kierretetyt koko pituudeltaan. Ja kuten sanottu: levitä liimaa niin, että se peittää koko pinnan.

Et voi porata takapuolelta noin 15-20 mm ja asettaa rautaa? Jos pysähdyt muutamaa senttimetriä ennen etureunaa, se ei koskaan näy.

Voi herranjestas.

Olen ollut niin hemmetin typerä siis. Mutta pakko jakaa tämä nyt, jotta kukaan ei tee samaa virhettä. Olen ollut NIIN typerästi säästäväinen. Mikä ei ole minun tapaista eikä sitä, mitä haluan olla. Mutta tällä kertaa onnistuinkin oikein kunnolla.

Halusin selvitä "halvalla", joten ostin neljä hyllylevyä Biltemasta yhteensä noin 650 kr:lla. (jo tässä ylitetään raja). Hyllylevyt pitää liimata yhteen, joten minun täytyy ostaa PALJON liimaa. Kustannus noin 100 kr. Sitten minun täytyy sahata ylikalusteen tammitasot, jotka minulla on kellarissa ja joita käytän puristamaan hyllylevyt yhteen. Joten minun täytyy ostaa pyörösaha. Ostetaan Bosch Classelta noin 1250 kr:lla. Mutta haluan olla säästäväinen, joten liimakiskoja en hanki. Mutta paljon puristimia tarvitaan. Ostin 10 puristinta. Maksaa ehkä noin 800 kr yhteensä. TIEDÄN. Täysin epäloogista ja typerää ajattelua mitä luette. Siitä tulee tietysti ISO TYÖ yrittää puristaa hyllylevyt yhteen, eikä se onnistu ollenkaan. Siitä tulee vino ja hatara. Puristimia on liian vähän eikä liimakiskoja ollenkaan, joten se ei onnistu ollenkaan.

Olin eilen illalla sängyssä ja vain voin huonosti kaikesta ja pohdin mitä teen. "Auttaisiko sähköhöylä? Täytyykö sellainenkin ostaa...?". Mutta sitten ajatukseni paranevat. "Mikä on oikeasti helpoin ratkaisu? Se liimapuupalkki juttu vaikutti niin hyvältä. Mutta kuinka kallista se olikaan...Mutta herranjestas...Odota täällä...hitto...olen käyttänyt NIIN paljon enemmän rahaa nyt tähän projektiin kuin mitä liimapuupalkit maksavat."... Sytytän lampun ja otan läppärin syliini ja menen Byggmaxiin etsimään liimapuupalkkia. Yritän löytää paksuuden, josta pidän aluksi... 42 mm on täydellinen. Kauneinta olisi kaksi, jotka muodostavat yhden tason. Tarvitsen jotain 34-40 cm syvyistä. Löydän yhden, joka on 180 mm. Joten kaksi kappaletta olisi 36, mikä olisi TÄYDELLISTÄ. Mutta hitto, sitä on vain 6 metriä. Se on SUPERPITKÄ... Hyllyni, jonka aion tehdä, on vain 150 cm. Katsotaanpas. Se maksaa kuitenkin vain 470 kr. Tarvitsen neljä lautaa kahteen hyllytasoon.
Otan esiin laskimen. 4 x 150....................

Pitääkö sanoa enempää...Tarjoan tämän.

OIKEA VASTAUS: LIIMAPUUPALKKI

• Tykkään
GreenYoda ja 4 muuta
  • Laddar…
Tarkoitatko Limträbalkia, kuten neuvossa, jonka sait jo kuukausi sitten tässä ketjussa?

S Snål-Jocke sanoi:
Tarkoitatko Lamellipalkkia kuten neuvo jo, jonka sait kuukausi sitten tässä ketjussa?
Joo, kaada vain suolaa haavoihin... Mutta kyllä, siksi se tulikin mieleeni jälleen, kuten kuvaan.

• Tykkään
Simsu ja 1 muu
  • Laddar…
L
peterwesterlund peterwesterlund sanoi:
Ja sirottele vain suolaa haavoihin... Mutta kyllä, siksi se tulikin taas mieleeni kuten kuvaan.
Joskus on väärin hakea asioita kaukaa :confused: kun ne ovat lähempänä :)
onnea hyllysi kanssa :):)

Itsestäni kuulostaa siltä, että se on poikkeuksellisen onnistunut operaatio tavaramäärän lisäämiseksi. Hyvin tehty ja jatka samalla tavalla!

• Tykkään
Gryttjesbo ja 1 muu
  • Laddar…
Nyt kun olen heittänyt pois kaikki vanhat tammenpalaset ja siivonnut koko asunnon, ottanut suihkun ja juonut oluen, voin vain nauraa koko jutulle kuitenkin. Se tuli kalliiksi, mutta olen saanut sen niin kuin halusin kuitenkin. NIIN IHANAA

• Tykkään
GreenYoda ja 5 muuta
  • Laddar…
Lopputulos on se, mikä merkitsee. Mutta jos haluat saada takaisin osan käyttämistäsi rahoista, voit myydä pois div pakottimia ja sahoja. Muuten voit pitää tavarat ja tuntea, että ne ovat sellaisia, jotka ovat hyvä olla seuraavaa kertaa varten. ;)

On kolme tärkeää oppia, jotka voi saada "tee se itse" -projekteista.

1. Kuinka se pitäisi tehdä.
2. Kuinka sitä ei pitäisi tehdä.
3. Miksi sitä ei pitäisi tehdä itse.

Todella hyvissä projekteissa kaikki kolme.

• Tykkään
Juicelover ja 1 muu
  • Laddar…
Oletko valmis nyt? Jos liimaat yhteen 2 liimapuupalkkia, saat valitettavasti V-muotoisen loven keskelle, koska kaikki näkemäni liimapuupalkit ovat viistottuja sivuilta.

Lisäksi saatat tarvita puristimia tai ainakin vahvoja puristimia. Aseta puutappeja, jotta saat sen linjaamaan myös!
Puristimista ei kuitenkaan olisi ollut erityistä hyötyä edellisessä projektissasi. Siellä tarvitaan paljon puristimia.

peterwesterlund peterwesterlund sanoi:
Voi hyvä luoja.

Olen ollut niin pirun typerä siis. Mutta minun on pakko jakaa tämä nyt, jotta kukaan muu ei tee samaa virhettä. Olen ollut NIIN itara. Mikä ei ole tyypillistä minulle ja sille, kenen haluan olla. Mutta tällä kertaa onnistuin kunnolla.

Halusin päästä "halvalla", joten ostin neljä hyllytasoa Biltemasta yhteensä noin 650 kruunulla. (jo siinä rikotaan raja). Hyllytasot täytyy liimata yhteen, joten minun on ostettava PALJON liimaa. Kustannus noin 100 kr. Sitten minun täytyy sahata kellarissa olevat jäännös tammitasot, joita aion käyttää hyllytasojen puristamiseen. Joten minun on ostettava pyörösaha. Valitsen Boschin Classe:stä noin 1250 kruunulla. Mutta haluan olla itara, joten liimapuristimia ei tule. Mutta paljon ruuvipuristimia tarvitaan. Ostin 10 ruuvipuristinta. Maksaa ehkä noin 800 kruunua yhteensä. TIEDÄN. Koko ajattelu on täysin epäloogista ja typerää, mitä luette. On tietysti valtava työ yrittää puristaa hyllytasot yhteen ja se ei onnistu ollenkaan hyvin. Se on vino eikä tiivis. Ruuvipuristimia on liian vähän ja liimapuristimia ei lainkaan, joten se ei ole hyvä ollenkaan.

Makaan eilen illalla sängyssä ja voin huonosti kaikesta ja mietin mitä tekisin. "Auttaisiko sähköhöylä? Onko minun ostettava sellainenkin...?" Mutta sitten ajattelen paremmin. "Mikä on oikeastaan helpoin ratkaisu? Liimapuu vaikutti niin hyvältä. Mutta se oli niin kallista...Mutta hyvä luoja...Odota...Voi hitto...olenhan jo käyttänyt PALJON enemmän rahaa tähän projektiin kuin mitä liimapuut maksavat."... Sytytän lampun ja otan läppärin polville ja menen Byggmaxille ja etsin liimapuut. Yritän löytää paksuuden, josta tykkään aluksi... 42 mm on täydellinen. Kaksi kappaletta olisi kauneinta, jotka muodostavat tason. Tarvitsen jotain 34–40 cm:n syvyisessä. Löydän yhden, joka on 180 mm. Joten kaksi kappaletta olisi 36, mikä olisi TÄYDELLINEN. Mutta voi hitto, se on vain 6-metrisenä. Se on todella PITKÄ... Hylly, jonka haluan on vain 150 cm. Katsotaanpa nyt. Sen hinta on vain 470 kr. Tarvitsen neljä lankkuja kahteen hyllytason.
Otan esille laskimen. 4 x 150....................

Täytyykö minun sanoa enempää....Tarjoan tämän.

OIKEA VASTAUS: LIIMAPUU
Kiitos, että jaat kokemuksesi! Olen seurannut ketjua, mutta en ole voinut lisätä mitään. Toivottavasti lopputulos on nyt onnistunut!
Sinun täytyy nähdä työkaluhankintoja investointina! :)

C
Vanha ketju mutta minulla oli noin 10 kuukautta vanhat 45x170 painetut puupalikat, jotka olivat olleet autotallissa ja hieman taipuneet noin 1-2 cm keskeltä päihin päin. Vesivaa'an avulla korjasin kaksi tasaista pintaa ja laitoin puupalikat niiden päälle. Asetin painoja ja muuta keskelle palikoita ja muutaman päivän kuluttua ne olivat suoristuneet. En tiedä kuinka kuivia ne olivat, mutta huomattavasti kuivempia ja kevyempiä kuin ostaessa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.