2 953 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Korjaa kiviraput ennen puulattian asentamista niihin
Minulla on kellariraput, jotka eivät ole kovin kauniit.
Aion asentaa puulattian, joka jatkuu alas näihin portaisiin.
Mutta minusta tuntuu, että ne kaipaavat kunnostusta ennen sitä. Aiemmin niissä on ollut liimattu matto. Olen hionut niitä, joten ne ovat melko sileät. Mutta silti kaukana hyvästä. Irtoavaa maalia joissakin kohdissa, jossa se irtoaa, kun alkaa raaputtaa, paljon liimaa jäljellä jne.
Miten te etenisitte?
Ajattelin, että voisi ottaa maalinpoistokoneen ja poistaa, mitä pystyy.
Sitten ehkä levittää tasoitetta jokaiselle askelmalle hyvin ohuelti niin, että ne ovat sileät ja tasaiset. Koska lattia tulee päälle, sen pitäisi vain olla sileä eikä tarvitse olla superkestävä?
Oikein vai väärin ajateltu?
Miten te olisitte tehneet?
Aion asentaa puulattian, joka jatkuu alas näihin portaisiin.
Mutta minusta tuntuu, että ne kaipaavat kunnostusta ennen sitä. Aiemmin niissä on ollut liimattu matto. Olen hionut niitä, joten ne ovat melko sileät. Mutta silti kaukana hyvästä. Irtoavaa maalia joissakin kohdissa, jossa se irtoaa, kun alkaa raaputtaa, paljon liimaa jäljellä jne.
Miten te etenisitte?
Ajattelin, että voisi ottaa maalinpoistokoneen ja poistaa, mitä pystyy.
Sitten ehkä levittää tasoitetta jokaiselle askelmalle hyvin ohuelti niin, että ne ovat sileät ja tasaiset. Koska lattia tulee päälle, sen pitäisi vain olla sileä eikä tarvitse olla superkestävä?
Oikein vai väärin ajateltu?
Miten te olisitte tehneet?
Hei! Miten portaat etenivät? Arvaan, että ne ovat valmiit tähän mennessä ja että saatavilla on muutamia hyviä kuvia ja rakennusohjeita?! 😃M Mortsken sanoi:Minulla on kellarin portaikko, joka ei ole kovin kaunis. Aion asentaa puulattian, joka jatkuu alas tähän portaikkoon. Mutta tuntuu, että se tarvitsee kunnostusta ennen tätä. Siinä on aiemmin ollut liimamatto. Olen hionut sen, joten se on melko sileä. Mutta silti kaukana hyvästä. Joissakin paikoissa on irtonaista maalia, joka irtoaa raaputtaessa, paljon liimaa on jäänyt jäljelle jne.
[bild]
[bild]
[bild]
Miten olisitte jatkaneet? Ajattelen, että voisi käyttää lakkauskoneen ja poistaa mitä mahdollista. Sitten ehkä tasoittaa jokainen porras askelma hyvin ohuesti niin, että ne ovat sileät ja tasaiset. Koska se tulee lattian alle, sen pitäisi olla vain sileä eikä superkestävä? Oikein vai väärin ajateltu? Miten olisitte tehneet?
Mielestäni se meni hyvinmr.Ola sanoi:
Ostin joukon talttuja Biltemasta ja hakkasin raaputtamalla pois.
Ylin askelma, joka oli hieman korkeampi, hakkasin alas ja tasoitin niin, että se oli samalla tasolla lattian kanssa.
Tuloksena oli tällainen:

Klikkaa tästä vastataksesi