1 318 lukukertaa ·
9 vastausta
1k lukukertaa
9 vastausta
Pylväät oviaukkoon kattokannatinten suunnassa, OK purkaa?
Hei kaikki!
Olen harkitsemassa aikaisemman oviaukon suurentamista siten, että se on avoin kattoon ja seinästä seinään, mutta vaikka olen tarkistanut, että mikään kattotuoli ei ole "liitetty" siinä kohdassa, olen silti hieman epävarma siitä, miltä se näyttää.
Kuvan vasemmalla puolella oleva seinä on kantava, koska kattotuolit liitetään siellä. Aikaisemmin korvattu palkilla, siksi katkaistu pilari.
Dörröppningen olevan kaksi pystypilaria voin hyväksyä ja horisontaalisen, jotta oven voi kiinnittää, mutta mikä on tarkoitus ylimääräisellä pilarilla, joka on kiinnitetty vasemmalle puolelle? Se näyttää olevan useammassakin kohdassa talossa, juuri ylimääräisellä pilarilla oviaukon yläpuolella.
Mihin se on tarkoitettu ja voiko pilarit poistaa?
Olen harkitsemassa aikaisemman oviaukon suurentamista siten, että se on avoin kattoon ja seinästä seinään, mutta vaikka olen tarkistanut, että mikään kattotuoli ei ole "liitetty" siinä kohdassa, olen silti hieman epävarma siitä, miltä se näyttää.
Kuvan vasemmalla puolella oleva seinä on kantava, koska kattotuolit liitetään siellä. Aikaisemmin korvattu palkilla, siksi katkaistu pilari.
Dörröppningen olevan kaksi pystypilaria voin hyväksyä ja horisontaalisen, jotta oven voi kiinnittää, mutta mikä on tarkoitus ylimääräisellä pilarilla, joka on kiinnitetty vasemmalle puolelle? Se näyttää olevan useammassakin kohdassa talossa, juuri ylimääräisellä pilarilla oviaukon yläpuolella.
Mihin se on tarkoitettu ja voiko pilarit poistaa?
Se on minun vikani, etten oikein hallitse termejä! Tarkoitan, että liitetyn kuvan perusteella kaksi alapaarretta menee toistensa yli seinän yläpuolella oikealla merkityistä tolppista, sisäänkäynnin luona.BirgitS sanoi:
Tämän talon kattotuolit eivät myöskään näytä aivan samalta kuin kuvassa, koska siellä on myös pitkittäinen palkki, jonka viistot tuet tukevat, ja joka puolestaan tukee tolpat.
Talo on rakennettu 1946 mutta melko laajasti saneerattu 1986, muun muassa. Esimerkiksi uusi katto, kun yksi kerros on poistettu.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 243 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 243 viestiä
Kun talo on niin vanha, että se on rakennettu ennen kuin rakentaminen standardisoitiin ja lisäksi siinä on tehty laaja uudistus myöhemmin, suosittelen, että otat mukaan kokeneen rakennusinsinöörin, joka voi tutkia koko asian paikan päällä.
Joo, minun täytyy miettiä, onko suurempi aukko kaiken vaivan arvoinen!BirgitS sanoi:
Mutta mistä löytää kokenut rakennesuunnittelija? Ovatko nämä henkilöt yksityisyrittäjiä, jotka konsultoivat rakennusrakenteissa, vai miten heidät löytää?
Voin sanoa, että saman kokoiset kattoristikot kulkevat poikki olohuoneen tämän seinän jälkeen, joten sen ei pitäisi olla tarpeellinen, ellei tarvita lisätukea olohuoneen kattoristikoille.
Olen oikeastaan vain sen verran kunnostamassa, että tasoitan katon harvapaneeleilla jne., mutta olohuoneessa tiedän, että ero katon nurkissa ja keskellä oli huomattava. Jälkikäteen tämä saa minut miettimään, ovatko nämä alavarsi oikeat mitoitettuja. Mutta talo on ainakin vielä pystyssä.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 243 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 243 viestiä
Voit kokeilla hakea www.sbr.se sekä kysyä sukulaisilta, ystäviltä, kollegoilta ja naapureilta.
Fulkemisten
Talon omistaja
· Enskede
· 2 439 viestiä
Fulkemisten
Talon omistaja
- Enskede
- 2 439 viestiä
Hitto vie... joskus sitä huomaa kuinka paljon ikävöi @justusandersson.
Fulkemisten
Talon omistaja
· Enskede
· 2 439 viestiä
Fulkemisten
Talon omistaja
- Enskede
- 2 439 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi