4 815 lukukertaa ·
15 vastausta
5k lukukertaa
15 vastausta
Biltema Harjateräsverkko arvostelu
Sivu 1 / 2
Hei!
Aiomme valaa omat laatat ajotielle.
Noin 6-8 cm paksua betonia raudoituksella.
Laatat ovat 50x180 cm kokoisia.
Ostimme raudoitusverkkoa Biltemasta, mutta huomasimme, että ne näyttävät täysin erilaisilta kuin mihin olen tottunut. Ne eivät ole uritettuja vaan täysin pyöreitä ja kirkkaasti sinkittyjä.
Olen hieman epävarma siitä, toimiiko tämä hyvin vai pitäisikö minun palauttaa se.
Onko joku kokeillut tai tietää urien tarkoituksen?
Kiitollinen kaikesta avusta!
Aiomme valaa omat laatat ajotielle.
Noin 6-8 cm paksua betonia raudoituksella.
Laatat ovat 50x180 cm kokoisia.
Ostimme raudoitusverkkoa Biltemasta, mutta huomasimme, että ne näyttävät täysin erilaisilta kuin mihin olen tottunut. Ne eivät ole uritettuja vaan täysin pyöreitä ja kirkkaasti sinkittyjä.
Olen hieman epävarma siitä, toimiiko tämä hyvin vai pitäisikö minun palauttaa se.
Onko joku kokeillut tai tietää urien tarkoituksen?
Kiitollinen kaikesta avusta!
Jos sinulla on raudoitusta, sen pitäisi luultavasti olla 5 cm ilmatilaa jos en muista väärin. Muuten on riski, että raudoitus ruostuu rakenteessa ja sitten se räjähtää. Yksi menetelmä on valaa laatta kunnollisella sementtiseoksella ja sitten leikata kunnollisia halkeamanohjauksia. Yksinkertaisempaa kuin tehdä muotteja ja valaa yksi kerrallaan, valtava työ jos niitä on monta. Halkeamanohjaukset voidaan myös tehdä hieman vaihtelevalla kuviolla.
5 cm olen myös lukenut jostain.T tobiast sanoi:Jos aiot käyttää raudoitusta, sen tulisi kai olla 5 cm ilmassa, jos en muista väärin. Muuten on riski, että raudoitus ruostuu rakenteessa ja sitten se räjähtää. Yksi menetelmä on valaa laatta kunnon sementtiseoksella ja sitten tehdä kunnolliset halkeilumerkinnät. Yksinkertaisempaa kuin tehdä muotteja ja valaa yksi kerrallaan, valtava työ, jos niitä on paljon. Halkeilumerkinnät voi myös tehdä hieman vaihteleviin kuvioihin.
Ajattelen, että raudoituksen tulisi olla lähellä pohjaa.
Haluaisin mieluiten sileät ja siistit laatat ilman kuvioita. Mietinkin, onko raudoitus tarpeen. Jos ostaa kivilaatoja pihalle, eikö niissä ole raudoitusta? Mahdollisesti kuitu...
Raudoituksen sijainti riippuu siitä, mikä sen tehtävä on. Olisin valinnut korkeita ja matalia kohtia, koska raudoitus ei ole äärimmäisen kallista.
Ei, ostolaatoissa ei ole raudoitusta tietääkseni, ehkä jos kyseessä on suuremmat ja paksummat laatat. Halkeilukohdat voi tehdä niin, että näyttää ihan siltä kuin laatat olisi asetettu paikoilleen. Temppu on sementtiseoksessa. Hyvä sementtisortti, sekoitus ja huolellinen sekoittaminen kestävyyttä varten, eli paljon sementtiä, vähemmän vettä, hyvä ja hyvin sovitettu täyteaine. Kysy ammattilaisilta, ei kaupasta, vaan käsityöläisiltä. Ajattelen valamista laattoja kasvihuoneeseeni syksyllä. Kuinka monta laattaa aiot valaa, mitkä ovat mitat ja miten ajattelit edetä?J Juniperus sanoi:
1. Raudoitus on äärimmäisen kallisB BosseHansson sanoi:
2. On vaikeaa saada matala ja korkea raudoitus mahtumaan 6 cm paksuun laattaan, varsinkin jos aikomuksena on käyttää 5 cm peitettä.
Laattojen tulee olla suuria, joten ne valetaan paikan päällä ja sitten ne pysyvät siinä. 50x180 cm. Haluan, että se näyttää yhdeltä suurelta laatalta, joten haluan löytää ratkaisun, jolla voisi välttää urien tekemisen.
Raudoitus 2 cm korkeudella maasta ja sitten vähintään 5 cm päällä, toivon että se toimii.
Se on ennen kaikkea, jotta se kestäisi auton kuormituksen, joten syvä raudoitus tekee sen kestämään. Sitten on toki pienten halkeamien riski, jos emme raudoita korkealle.
Aion ostaa betonia swerockilta, koska teen autotallin lattian samanaikaisesti.
SWEFROST40 C35/45 S4 DMAX 16 STDCEM XC4, XF2, XS3, XD3, XA1
Ostolaatat ovat yleensä 4 cm paksuja ja jopa 8 cm. Ja ne on yleensä tarkoitettu pysäköintiin näillä mitoilla. Suuremmat laatat antavat suuremman paksuuden, mutta ilman raudoitusta luulisin.
Raudoitus 2 cm korkeudella maasta ja sitten vähintään 5 cm päällä, toivon että se toimii.
Se on ennen kaikkea, jotta se kestäisi auton kuormituksen, joten syvä raudoitus tekee sen kestämään. Sitten on toki pienten halkeamien riski, jos emme raudoita korkealle.
Aion ostaa betonia swerockilta, koska teen autotallin lattian samanaikaisesti.
SWEFROST40 C35/45 S4 DMAX 16 STDCEM XC4, XF2, XS3, XD3, XA1
Ostolaatat ovat yleensä 4 cm paksuja ja jopa 8 cm. Ja ne on yleensä tarkoitettu pysäköintiin näillä mitoilla. Suuremmat laatat antavat suuremman paksuuden, mutta ilman raudoitusta luulisin.
50x180cm kokoiset laatat. Yhteensä 12 kappaletta. Valetut muottiin. Olin ajatellut tyytyä 5-8 cm, mutta ehkä täytyy lisätä paksuutta ja kaivaa vähän syvemmälle sen sijaan. Raudoitus hieman alle keskikohdan, jotta saadaan sekä hyvä kantavuus että suojaa halkeamilta. Betoni tulee betonikuorma-autolta kourun purkauksella.T tobiast sanoi:Ei, ostetut laatat eivät ole raudoitettuja tietääkseni, mahdollisesti jos ne ovat suurempia ja paksumpia laattoja. Voit tehdä halkeilumerkinnät niin, että se näyttää siltä kuin laatat olisi asetettu. Temppu on sementinsekoituksessa. Hyvä sementtilaatu, sekoitus ja huolellinen sekoitus lujuuden parantamiseksi, ts. paljon sementtiä, vähemmän vettä, hyvä ja hyvin sovitettu kiviaine. Kysy ammattilaisilta, ei kaupasta vaan käsityöläisiltä. Mietin laattojen valamista kasvihuoneeseeni syksyllä. Kuinka monta laattaa aiot valaa, mitkä ovat mitat ja kuinka aiot edetä?
Ne sijoitetaan noin 11 cm etäisyydelle toisistaan. Niiden väliin tulee rivi katukiviä. Kaikki valetaan samanaikaisesti ja muottien välissä on välikappaleet, jotka pitävät mitan.F fsn sanoi:
Paras vastaus
Urien toiminta raudoitustangoissa on lisätä tartuntavetolujuutta raudoituksen ja betonin välillä.
Jos mitoituksessa on laskettu tällaisten tyyppitankojen varaan (mikä on yleisintä), tulee varmistaa, että raudoituksella on tämä profiili.
Jos mitoituksessa on laskettu tällaisten tyyppitankojen varaan (mikä on yleisintä), tulee varmistaa, että raudoituksella on tämä profiili.
Omasta kokemuksestani tiedän, että bilbutterix putsnät on selvästi heikompaa kuin muut "märkesnät".
Kiitos vastauksesta!S scorp1on sanoi:
En ole tosin laskenut sitä itse, vaan yritän noudattaa jonkinlaista yleisesti hyväksyttyä rakennuskäytäntöä. Joten jos urat ovat tarpeen, niin minun täytyy ottaa se huomioon. En tiedä, osaisinko laskea tällaisen itse. Onko verkossa jokin malli, jota voi käyttää?