Hei.

Olen ajatellut rakentaa katoksen 100x100 mm puupalkeista lecaharkoista tehdyn muurauksen päälle ja pohdin, kuinka kiinnittää seisovat pylväät muuraukseen (merkitty vihreällä alla).
Yläterassi talon vieressä, jossa puurakenteinen kattokehikko lepää lecaharkkomuuriin kiinnitettyjen pylväiden varassa, yksi pylväs merkitty vihreällä.

Yksi vaihtoehto, jota harkitsen, on porata muuraus ja kiinnittää siellä tuolikenka ankkurimassalla kuten alla. Mikä mietityttää minua, on että tuolikenka ulottuu vain 250 mm muuraus ja on siten kiinnitetty vain yhteen muurilohkoon. Onko tämä riittävää vai pitäisikö löytää ratkaisu, jossa poraan syvemmälle ja käytän pitkää kierrettä? Tai jokin muu ratkaisu? Olen hieman huolissani, että sivuilta tuleva voima olisi liian suuri kovalla tuulella. Kiitollinen ehdotuksista.

Galvanoitu metallinen stolppikenkä, jossa on reikälevy ja pitkä kierrevarsi.

Ankkurimassa yleensä kestää hyvin, mutta riskinä on, että lecaharkko repeää sen sijaan. Samalla kysymys on, kuinka voimakkaasti tulee tuulemaan?

Kuvassa näyttää siltä, että katto tulee myös kiinnittää tiiviisti taloon. Jos kiinnität sen vain kunnolla siihen, ja teet rakenteesta jäykän ja hyvän (niin ettei se irtoa lecasta), niin katon ei luulisi ainakaan lentävän pois.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.