3 908 lukukertaa ·
12 vastausta
4k lukukertaa
12 vastausta
Ruuvit ja tulpat yöpöytään
Hei!
Minä ja puolisoni aiomme kiinnittää yöpöydät kipsiseinään ja huomasin, että meillä olevat ruuvit ja proput eivät riitä. Ruuvit/proput, jotka meillä on nyt, ovat universaaleja BILTEMAsta, 3,5 x 40mm. Jotta ruuvi ulottuisi pöydän ja propun läpi, tarvitsemme vähintään 60mm ruuvin, mutta sitten en tiedä, riittääkö propumme. Onko teillä vinkkejä ruuvin ja propun valintaan, jotta kiinnitys olisi kunnollinen?
Minä ja puolisoni aiomme kiinnittää yöpöydät kipsiseinään ja huomasin, että meillä olevat ruuvit ja proput eivät riitä. Ruuvit/proput, jotka meillä on nyt, ovat universaaleja BILTEMAsta, 3,5 x 40mm. Jotta ruuvi ulottuisi pöydän ja propun läpi, tarvitsemme vähintään 60mm ruuvin, mutta sitten en tiedä, riittääkö propumme. Onko teillä vinkkejä ruuvin ja propun valintaan, jotta kiinnitys olisi kunnollinen?
Luulen, että emme tarvitse mollypluggia, paino ei tule olemaan kovin suuri, vaikka painopiste onkin kaukana, koska se on 25mm paksu.zarkov sanoi:
Se on pilaster hylla kahdella tasolla.
Me laitoimme yhden olemassa olevilla ruuveilla ja plugilla, mutta se ei ole täysin 100% kiinni.
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 368 viestiä
Onko se pelkkää kipsilevyä eikä muuta, tarvitset jotain gipsankare:a, duomax:ia tai mollyplugg:ia. Varmasti on olemassa myös jotain muuta.
Katselin kotona ja löysin vähän mollyplugeja, mutta suurin mitä löysin oli noin 55mm.
Luulen, että se tulee olemaan liian lyhyt, kun plugi on kiristetty ja ruuvi kiinnitetään.
Huomenna täytyy mennä ostamaan suurempia malleja.
Mutta tuntuu liioittelulta käyttää mollypluggia, jolla on niin suuri kantavuus.
Luulen, että se tulee olemaan liian lyhyt, kun plugi on kiristetty ja ruuvi kiinnitetään.
Huomenna täytyy mennä ostamaan suurempia malleja.
Mutta tuntuu liioittelulta käyttää mollypluggia, jolla on niin suuri kantavuus.
Miten helposti selvittää, jos kipsilevyjen takana on OSB-levyjä.
Asumme uuteen tuotantoon valmistuneessa talossa ja muutimme sisään nyt kesäkuussa.
Jos siellä on OSB-levyjä, niin minun ei kai tarvitse käyttää mollyproppuja.
Syynä siihen, miksi en halua käyttää mollyproppuja, on se, että rei'istä tulee niin suuria ja rumia.
Asumme uuteen tuotantoon valmistuneessa talossa ja muutimme sisään nyt kesäkuussa.
Jos siellä on OSB-levyjä, niin minun ei kai tarvitse käyttää mollyproppuja.
Syynä siihen, miksi en halua käyttää mollyproppuja, on se, että rei'istä tulee niin suuria ja rumia.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 126 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 126 viestiä
Voit porata ja katsoa, tuleeko poraamisen jälkeen kipsilevyn läpi tyhjään tilaan tai tuleeko reiästä puupölyä. Tai kysy hallitukselta/vuokranantajalta.
Lisäys: Tai jos se on oma talo, tiedot pitäisi löytyä asiakirjoista.
Lisäys: Tai jos se on oma talo, tiedot pitäisi löytyä asiakirjoista.
Viimeksi muokattu:
Yksi vaihtoehto nähdä, miten seinä on rakennettu, voisi olla katsoa pistorasian kaivoon ja tarkistaa, kuinka syvällä se on. Jos porausta täytyy edelleen tehdä tutkimusta varten, se on piilotettu pistorasian alle...
Kyse ei ole kantokyvystä. Kyse on kiinnityksestä. Useimmat "tavalliset" ruuvit eivät saa kiinnitystä kipsiin, joten sinun ei tarvitse edes kuormittaa hyllyä, sillä usein riittää pelkkä hyllyn oma paino, jotta ruuvi irtoaa kipsistä. Siksi tarvitset kipsiankkureita (mollyplugg on niistä yksi vaihtoehto). Kuvassa oleva plugi ei ole tarkoitettu kipsille.Rewston sanoi:
Katsoin kotona ympärilleni ja löysin vähän mollypluggeja, mutta suurin minkä löysin oli noin 55mm. Joka luulen tulevan liian lyhyeksi, kun plugia kiristää ja aikoo kiinnittää ruuvin. Huomenna täytyy mennä ostamaan muutama isompi malli. Mutta se tuntuu liioittelulta käyttää mollyplugia, jolla on niin korkea kantokyky.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Ei tarvitse isompaa ankkuria, vaan pidemmän ruuvin.
Ruuvit löytyvät Biltema:sta ym.
Ankkurin täytyy olla yhdelle tai kahdelle kipsille.
Jos takana on vaneria/OSB:tä, ankkuria ei tarvita.
Protte
Ruuvit löytyvät Biltema:sta ym.
Ankkurin täytyy olla yhdelle tai kahdelle kipsille.
Jos takana on vaneria/OSB:tä, ankkuria ei tarvita.
Protte
Klikkaa tästä vastataksesi



