Hei,
Äskettäin ostetussa talossa on kaksi kattotuolia, jotka aiheuttavat ongelmia, sillä niiden alavarret taipuvat merkittävästi reunavääristymien vuoksi.
Tarkistuksessa tämä huomautettiin, ja annettiin korjausehdotuksia. Minulle on loogista, että taipuminen on tapahtunut, koska jänneväli on jossain 6,60 - 6,80 metrin välillä.
Haluaisin keskustella tästä foorumin kanssa.
Yhteensä on kyse 12 kattotuolista, jotka sijaitsevat noin 1,20 metrin välein. Suurin osa kattotuoleista on tuettu väliseinillä, mutta ei kaikki; 4:ssä ei ole väliseinätukea.
10 kattotuolia on vahvistettu taltuilla kummallakin puolella noin 3,00 metrin välein. Vasarapalkit puuttuvat kaikista.
Kattotuolit ovat kokoa 45x195 c24, ja katon kaltevuus on jossain 40-42 asteen välillä. Katto on peltikatto.
Ajatukseni on tukea näitä tuilla, kuten muilla kattotuoleilla, ja asentaa vasarapalkit kaikkiin kattotuoleihin.
Kysymys on,
- Tulevatko vasarapalkit tuomaan hyötyä?
- Riittääkö tukea kattotuoleja, kuten yllä kuvattu, joissa on taipumaa?
- Auttaako minua asettaa tukia väliin?
Kuinka vanha kattorakenne on?
Onko siihen tai sisäseiniin tehty muutoksia?
Rakennettu 2001 ja on lisärakennus. Kattoristikot sijaitsevat alkuperäisen rakennuksen ulkopuolella.
Minulla ei ole tarkkaa historiaa huoneiden taustoista, mutta mielestäni olen voinut nähdä, että yksi huone on poistettu, mutta se huone on ollut jonkin matkan päässä kyseisistä kattoristikoista.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.