E
Hei!

Tältä näyttää takkini sisäpuoli. Kuten näette, useat kivet ovat halkeilleet ja saumaus on erittäin huokoinen. Luuleko, että se on korjattavissa tulenkestävällä laasti? Eli jos laitan sitä kuin rappauksen rikkoutuneiden kivien päälle?

Olen harkinnut sisäosan asentamista, mutta pidän todella avoimesta takasta...

Kiitollinen ideoista/mielipiteistä!

• Avoimen takan sisäpuoli, tiilet haljenneet ja laasti on kulunutta. Kysymys eldfast maalin käytöstä korjauksessa.
Näyttää tavalliselta tiileltä eikä tulenkestävältä tiileltä, joten se ei kestä. Mahdollisesti voi asettaa ohut tulenkestävä tiili tämän päälle sen jälkeen, kun irtonaiset osat on koputettu pois.

• Tykkään
kest ja 1 muu
  • Laddar…
Ainoa etu, jonka näen avotakassa, on se, että voi grillata makkaraa sisällä ... muuten se on pelkkiä haittoja ...

Jos haluat mahdollisuuden todella lämmittää huonetta, niin tulisijan asennus on korvaamaton ....

E
Anteeksi myöhäinen vastaus!

Valinta kohdistui korjaukseen tulenkestävällä laastilla. Olen nyt korjannut suuret vauriot, ja huomenna suunnitelmissa on tasoittaa koko sisäpuoli samalla laastilla. Pakkauksen mukaan sitä käytetään mm. savupiippujen sisäpuolen tasoittamiseen, joten toivottavasti se toimii myös itse tulisijassa.

• Kuvassa on tulisijan sisäpuoli, joka on korjattu tulenkestävällä laastilla ja odottaa lopullista rappausta.
E
Takka, jossa on ohut laastikerros ja kaksi kynttilää palaa hyllyllä, ulkonäkö viimeistelty ja yhtenäinen. Takasta on valokuva, jossa näkyy valkoinen rapattu tulisija, jossa on avoin tulipesä. Lattialla on puulattia ja maalipurkki. Julkaisen viimeisen kuvan näyttääkseni valmiin lopputuloksen. Putsauksen sijaan olen levittänyt ohuen kerroksen löyhästi sekoitettua laastia yhtenäisen ilmeen luomiseksi. Samalla maalasin korjausmaalin muuhun rappaukseen tulisijan ympärillä. Uunin sisäseinät ohuesti slammattuna, tuloksena tasainen ja yhtenäinen pinta. Vasemmalla puolella näkyy metallinen tuki.

• Tykkään
Svartablixten ja 4 muuta
  • Laddar…
Varmaan hyvä, mutta sanon kuten joku kirjoitti yllä olevassa viestissä, että avotakka on hyvä moniin asioihin, paitsi tuomaan lämpöä sisälle.

• Tykkään
Ludovigo
  • Laddar…
Onhan se on kuin lämmittäisi harakoille avotakalla, mutta se on todella tunnelmallista. Sitten kasetin kanssa tulee huomattavasti tiukemmat vaatimukset, koska savukaasut kolminkertaistuvat. Minun piti asentaa sisäosa vermeliittieristyksellä saadakseni sen hyväksytyksi.

• Tykkään
EAS88
  • Laddar…
E
Silver78 Silver78 sanoi:
Totta kai lämmitetään harakoille avoimella takalla, mutta se on todella mukavuudeltaan ylivoimainen. Sitten kun käytössä on kasetti, tulee mukana huomattavasti tiukemmat vaatimukset, sillä savukaasuja tulee kolminkertaisesti. Minun piti asentaa sisään vermuliittieristys saadakseni sen hyväksytyksi.
Jaan kuvan mukavuudesta :) Takka, jossa palaa tuli ja vieressä pino halkoja, luo kodikkaan tunnelman.

• Tykkään
Anna Bjurström ja 4 muuta
  • Laddar…
E EAS88 sanoi:
[kuva] [kuva] Postar en sista bild för att visa färdigt slutresultat. Istället för att putsa har jag slammat en tunt lager av löst blandat bruk för att skapa en enhetlig känsla. Passade även på att bättringsmåla övrig puts runt eldstaden.[kuva]
E EAS88 sanoi:
[kuva] [kuva] Postar en sista bild för att visa färdigt slutresultat. Istället för att putsa har jag slammat en tunt lager av löst blandat bruk för att skapa en enhetlig känsla. Passade även på att bättringsmåla övrig puts runt eldstaden.[kuva]
Tuli todella hieno. Tarvitsiko sinun puhdistaa kaikki musta ensin?

• Tykkään
SteadyFreddie
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.