KJD
KJD: [citat] Joo, sitähän ei varmaankaan tehdä, kun kyseessä on eternit, mutta eternit on erittäin paloturvallista. Ajattelin vain, että se on käytännössä se kanava, jota käytämme nyt, ja että se hyväksyttiin palo-viranomaisten taholta viimeksi puoli vuotta sitten. Mutta ehkä tämä koskee vain uusia asennuksia.
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
KJD
KJD: [citat] todennäköisesti niin paksu kuin 70mm - mutta en ole testannut :). kierrä ja katsele vähän ja mittaa, tai ota kuva jollain viitteellä siitä, mikä toimii.
3 vastausta · 3,3k lukukertaa
hampus tyresgård
hampus tyresgård: [citat] Miten on mennyt? Miltä se näyttää tänään? Sopiiko 180cc ja 28x70 rimat hyvin? Kuinka korkea ja kuinka monta rimaa? Olisi kiva nähdä kuva ja korkeus 😁
3 vastausta · 11,2k lukukertaa
·
J
Jalkesen: [citat] Perustuspuun alla on alapohjanpaperi, mutta luulen, että kosteus tulee perustuspuun pystysuoralle reunalle, ei alhaalta.
2 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
Oldboy
Oldboy: Ennen kuin mitään toimenpiteitä tehdään, pitäisi kohtuullisella varmuudella selvittää, miksi on kylmä. On kaksi pääasiallista syytä: 1. Talo/huone ei ole ilmatiivis, joten kylmä ilma virtaa sisään. 2: Eristys on heikko. Molemmat näistä syistä voivat luonnollisesti esiintyä samanaikaisesti. Pahin tilanne on, jos se ei ole ilmatiivis. Jos kylmää ilmaa virtaa sisään,
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
·
Ptrkm
Ptrkm: Olen samaa mieltä siitä, että se ei vaikuta mahdolliselta. Mutta aloin silti hermoilla, ehkä ei pitäisi miettiä liikaa... 😁 Olen jatkanut purkamista. Aion tarkistaa kunnasta, onko heillä joku piirustus. Kiitos vastauksesta.
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
S
sepani: [citat] Kyllä, se on vaihdettu
8 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
T
TheGame: Kipsiä käytetään seinissä ja sen saumojen tasoittaminen on helppoa, minkä jälkeen voi vain maalata tai tapetoida päälle.
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
·
Oldboy
Oldboy: Se voi varmasti olla perusteltua eristää päädyt, koska lämpökaapeli perustuu juuri lämpötilan nostamiseen ja siten RH:n laskuun. Jos eristys pahentaisi tilannetta, niin sitten voi vain avata yhden tai kaksi päätyventtiiliä. Mielellään sitten aktiivisella säädöllä sekä ullakon sisä- että ulkolämpötilan sekä RH:n mukaan.
13 vastausta · 7,8k lukukertaa
Muthai
Muthai: [citat] Onko sinulla kuva siitä? :)
17 vastausta · 14,7k lukukertaa
·
D
Danielandersson1975: Hei Toivon saavani apua kysymykseen poikittaispalkista. Aion palkata rakennesuunnittelijan lopulliseen mitoitukseen, mutta arvostaisin mielipidettänne voidakseni arvioida keittiösuunnitteluehdotusta. Edellytykset: - Talo Nackassa (lumivyöhyke 2) - Rakennettu 1923 - Neljä kerrosta, joista ylin on sisustamaton ullakko ja alin on kellari rinteessä - Lankkurunko Vuonna 2004 toteutettiin
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: Kuulostaa tavalliselta katongyproc-levyltä. [bild]
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Malinamator
Malinamator: [citat] Tarkistan ne, kiitos kaikista vinkeistä! 😀
16 vastausta · 1,9k lukukertaa
gustavholm
gustavholm: siellä on kylpyhuone yläpuolella, mutta se on ollut siellä koko ajan
10 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
A
anna04: [citat] Olen oppimassa sitä. Ymmärsin tänään, että se tarvitsee todennäköisesti säätöä!
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
H
hapazard: Niin kauan kuin se on kuivaa, eikö klorifenoli (joka sisältyi cuprinol vihreään ja vanhaan painekyllästykseen) ole hajutonta? Joten ehkä helpointa on antaa sen olla, jos ette koe haittaa?
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
T
TJW Johnsson: [citat] Sitten voi miettiä, kuinka naulata kulmassa, tuulilaudoissa ja ikkunoiden ympärillä niille, jotka sanovat, että maksimissaan yksi naula keskellä. Jos leveys on 145, niin liikkuuko lauta myös siellä? Mutta ei halkea. Olisi outoa, jos kaikissa olisi naula keskellä. Tulee varmaan rakoja, jos tekee niin. Olen naulannut sekä vaakaan 145 että pystyyn 95-170 leveydellä ilman, että se
38 vastausta · 93,9k lukukertaa
·
S
steppen7: Lopulta siitä tuli valettu laatta vesikiertoisella lattialämmityksellä, joka on kytketty maalämpöön. Menin aivan täysillä..
13 vastausta · 7,4k lukukertaa
K
Karin Kaarle: Hei, miten teit sen? Ja miten se on toiminut? Hieno etupiha 👍🏼
1 vastaus · 14,7k lukukertaa
·
P
Phille82: Tässä tapauksessa haluan pitää ne. Tuleeko niihin kenties rumia jälkiä talttalla?
12 vastausta · 10,7k lukukertaa
·
Johnny Viking
Johnny Viking: Jos aiot tehdä sen 1 kerran, älä valitse 45x45. Se on liian ohut ja koko seinä joustaa paljon ja vaarantaa pintakerroksen halkeamia. Käytä vähintään 45x70. Jotta välttäisit tasoittamisen, voit käyttää 120 cm leveitä ja leikata pois kipsilevyjen sivut niin, että ne ovat suorat ja 13 mm (eikä noin 9-10 mm). Sitten käytä suoraan remonttitapettia päälle, jonka asetat
1 vastaus · 856 lukukertaa
P
Prodigys: [citat] Kyllä, vähintään yhtä leveä kuin sisäänkäynti, ja mitä lähempänä se on liittyvää tietä, sitä leveämpi sen tulee olla, jotta suuremmat ajoneuvot voivat kääntyä.
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
P
pennybridge: [citat] Oi anteeksi, tämä olin unohtanut. Nyt olen Yhdysvalloissa tämän viikon, joten en voi tarkistaa ennen ensi viikon puoliväliä. Mutta ulko-osan mitat ovat: Leveys 1245mm Syvyys: 545mm Ja levy on noin 20 cm leveämpi jokaiselta sivulta, sitten noin 20 cm leveämpi takapuolelta ja ehkä 30 cm edestä. Paksuus on suunnilleen kuin SJ lavan korkeus.
22 vastausta · 14,9k lukukertaa
·
peterhamberg
peterhamberg: Minkälaista laastia minun pitäisi käyttää kellarin seinään, kun lisään uutta rappausta? Se on maanpinnan alapuolella.
0 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
Rönnerdahl
Rönnerdahl: [citat] Jos painekyllästetty puu on vanhaa ja ollut alttiina Länsirannikolla 10-15 vuotta. Pestään noin 5 kertaa. En tiedä, koska me perimme verannan, Voiko silloin enää olla paljon myrkyllisiä höyryjä jäljellä?
6 vastausta · 4,0k lukukertaa
N
nernu: Kiinnostavaa! Sen pitäisi tarkoittaa vähemmän vaikutusta.
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
B
Bob.j: Olen samaa mieltä siitä, että ei ole hyvä tiivistää, jos ei tiedä mihin se vuotaa sisään. Nyt olen melko varma, että se on vuotanut sisään kahdesta paikasta Ensimmäinen paikka on siinä, missä aidan tolppa on kiinni seinässä, oli iso rako, johon laitoin saumauksen, vesi pääsi siihen aiemmin pellin ja julkisivulaudan välistä. Toinen paikka on kattopelti aivan julkisivun
2 vastausta · 941 lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: Kuinka olet kiinnittänyt sen ylimmän rivin kivistä, jotka olet jättänyt paikalleen?
1 vastaus · 926 lukukertaa
·
K
Klabbis 3000: Olen korjannut hiukan huonoa rappausta perustuksiin korjauslaastilla/korjaustäytteellä, miksi sitä nyt haluaakin kutsua. Paksuus vaihtelee enimmäkseen kolmesta kahdeksaan millimetriin. Voiko sellaista laastia maalata heti kun se vaikuttaa kuivalta, muutaman päivän, vai täytyykö odottaa pari kuukautta kuten tavallisella rappauksella ja siten jättää se maalaamatta talven yli? Olen
0 vastausta · 950 lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.