J
JOHAN ERIKSSON6668: Ja tältä se sitten näytti. Kiitos avusta, kaikki! [bild]
8 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
S
Spikrätaren: cc-300mm👍
1 vastaus · 827 lukukertaa
·
S
1 vastaus · 827 lukukertaa
·
I
imported_hans: Hei, olen tekemässä pientä taloa harrastuskäyttöön. Olen nyt kesällä siirtänyt talon ensimmäisen osan, jonka "jalanjälki" on noin 3,50 m x 3,60 m. Tulossa on yhtä suuri osa talon toisesta päästä. Tarkoituksena oli pidentää näitä uudella keskiosalla. Sain hyvän vinkin tehdä keskiosasta hieman suurempi, jotta talon pituus (yhteensä noin 14 m) katkeaa, ja se todennäköisesti
0 vastausta · 750 lukukertaa
·
B
Byggstinsen: Hei! Olen pohtinut aloittelijana kylmän ilman sisäänpääsyn ja lämpimän ilman vuotamisen riskejä talon sisältä ulos. Asensimme äskettäin ilmasta-ilmaan lämpöpumpun. Asentaja teki reikiä ulkoseinään (puupaneeli) ja veti eristetyt putket läpi jne. Tiivisti ulkopuolelta jollain lateksisaumalla ja samoin sisäpuolelta. Pientä ilmavirtaa voi tuntea, jos pitää kättä reiän
0 vastausta · 658 lukukertaa
O
Oskarfaglefelt: [citat] Kipsi täytyy vaihtaa [citat] mutta eikö sen pitäisi mennä ylös asti? Tuntuu vähän puolittaiselta mielestäni. Mutta annan sen olla paikoillaan.
7 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
J
jonaserik: Ota mitä haluat, kevytbetoni/leca/tiili ja käytä sitä mitä sinulla on varastossa, rappauslaasti/kalkkilaasti tai vastaavaa, se sopii hyvin paikkaamiseen. Voit halutessasi laittaa ohuemman osan ulkopuolelle, joka rapataan, laita pala styroxia tai kivivillaa ulko- ja sisämuurauksen väliin, jolloin se toimii lisäeristeenä reiälle.
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
KJD
KJD: ajattelin sitä myös, mutta seinässä on kevyttä betonia (ainoa) ja pelkään vähän, että terästangot repivät lohkoja rikki, näen myös muissa paikoissa, että esim. viemäriputket ovat "riippuva" / tuettu juuri sileistä kupariputkista. Jos se olisi ollut tiiliseinä tai kantava, terästangot olisivat varmasti täydellisiä. Onko tämä suositeltu tapa? Kun otetaan huomioon, että
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
R
rallysmulan: [citat] Joo ehkä ne ovat olleet, se olisi mahtavaa. Aha, kerron miehelleni, että hän voisi tarkistaa, voiko asian korjata (En ole laiska kun en tee sitä itse, olen liikuntarajoitteinen 😊) Kuulostaa hyvältä, edulliselta ja suhteellisen helpolta ratkaisulta. Tuhannet kiitokset, että halusit vastata!
5 vastausta · 1,1k lukukertaa
R
Rymanoskar: [citat] Tuhannet kiitokset avusta!
5 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
KJD
KJD: Löysin muutamia tuotteita kun yritin etsiä sanalla "slutbleck", seuraava ongelmani oli, etten halunnut tehdä reikiä peltiin, koska kosteus voisi tunkeutua sinne, ja korjattu ovenkynnys ei ole enää kovapuuta. Etsin ne sitten tietokoneelta, mutta niissä näytti olevan muoviosa, joka ehkä olisi ollut tiivis. [citat]
7 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
P
patrikd84: Lataa Tibnors-konstruktiotaulukot, lopussa on mitoitustaulukot. 80 kN kokonaiskuorma pitäisi tarkoittaa, että olet laskenut mitoituskuorman, jonka jaat 80 kN/4,2 m = 19 kN/m. 4,2 m ei ole taulukoissa, vaan lähinnä suurempi on 4,8 m. Joten pienin profiili, joka on valittavissa taulukon mukaan, on HEB200, mutta se on varmasti osittain ylimitoitettu.
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
T
Tinototem: [citat] Muutin äskettäin uuteen taloon, jossa on liitetty autotalli. Talossa, jonka osb, kipsi ja eristetyt sisäseinät ovat standardi. Autotallissa oli vain yksinkertainen kipsi, joten valitsimme päivittää osb:hen. Huomasin rakentamisen aikana, kun saimme k-piirroksen, että autotallin kaksi seinää, joista yksi oli 5,2 metriä pitkä ja jossa oli kaksi ovea ja toinen seinä oli 3,2
83 vastausta · 28,5k lukukertaa
R
RogerHql: [citat] Vesi metallilla... Toimii varmaan vain ruostumattomalla, haponkestävällä!
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
M
Magnus567: Hei! Torpparinperustus kivimuureilla. Muutamassa paikassa hieman liiankin ilmavaa talon rossipohjalle, joten ajattelin muurata vähän kalkkilaastilla. Onko parasta täyttää reiät sisältä ryömintätilasta vai ulkopuolelta? Ulkopuolelta vai?
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
G
Gabbe1: En tiedä, onko olemassa mitään online-palvelua, mutta se ei ole kovin vaikeaa laskea. Jos otan ne arvot, jotka näytät yllä, mitat, lumialueen ja katon kulman, niin rakennusohjeet.se:n mukaan kuorma kummankin puolen porttipatsaassa on 30,061 kN. Haluamme siis palkin, joka pystyy kantamaan 61 kN leviävää kuormaa 4 metrin jänneväliin ja maksimitaipuma on 13 mm (jänneväli / 300 on
1 vastaus · 907 lukukertaa
·
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Onhan se vain millimetri, joten levitä ohut kerros sille osalle levyä, joka on siinä, ja jatka kuten tavallisesti
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
P
ptlf: [citat] Ja vielä enemmän aikaa säästyy, jos rakentaa ulkogypsillä seinään, sillä silloin ylös meneminen ja taittaminen kattotuolien väliin käy helposti!
4 vastausta · 724 lukukertaa
B
Bläsa: Minulla on hieman isompi ulkorakennus, jossa ei ole lattiaa. Ulkorakennus on rakennettu muurattujen betoniharkkojen päälle, joten lattiana on itse maa. Nyt ajattelin rakentaa oikean lattian, mutta olen hieman epävarma siitä, miten minun pitäisi tehdä se kokonaan. Ensiksi ajattelin laittaa muovin maahan kosteussuluksi, jonka sitten teippaan jokaisesta saumasta tiiviiksi, jotta estetään
0 vastausta · 447 lukukertaa
13th Marine
13th Marine: [citat] Kuulostaa vähän samalta kuin minun kokemukseni ennen kuin löysin UX:n, mutta silloin luulen, että Duopoweria ei ollut. 🤔
7 vastausta · 2,3k lukukertaa
D
droopy: Forestia, joka valmistaa lattialastulevyjä, ilmoittaa, että diffuusiokalvo tulisi sijoittaa LATTIALASTULEVYN ALLE. Noudattamalla valmistajan ohjeita ei ole väärin, että muovi asetetaan lattialastulevyn alle. Mahdollisten läpivientien tiivistäminen voi kuitenkin olla hieman haastavaa, mutta jos olemassa olevat läpiviennit on tiivistetty kunnolla, sen pitäisi toimia.
8 vastausta · 6,0k lukukertaa
·
Jonatan79
Jonatan79: Valmiiksi maalattu kattopaneeli ja naulapistooli toimivat sujuvasti
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
·
R
rocketlauncher: Hei Etsin 500m. Onko olemassa vastaavaa kuin elbutik.se Pelottavan korkeat hinnat ja luulisi, että se on sama kaapeli riippumatta siitä, mistä ostaa.
0 vastausta · 760 lukukertaa
klosp11
klosp11: Ajattelen Anders Ölundia, nykyisin kuninkaallinen hovleverantör 😊 jos todella haluat jotain erityistä
8 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
Rickard.
Rickard.: [citat] Kyllä
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
Rickard.
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
C
Chippe: Listan voi varmasti ruuvata kiinni oveen ja ikkunakarmeihin, mutta ehkä et halua. Liima pitää hyvin, liimasin listat puisten ikkunoiden ympärille monta vuotta sitten ja ne pysyvät siellä. Luulen että käytin kiinnitykseen montagelim- tai muuta ulkokäyttöön tarkoitettua liimaa.
1 vastaus · 806 lukukertaa
·
Denniis
Denniis: [citat] Ahaa, se osa meni ohi. Ei, minun heikot naulat eivät todennäköisesti mene alumiinin läpi. Varmasti on vahvempia, mutta se on minun taitojeni ulkopuolella. Olen panostanut siihen, että liimaan listan kiinni sinun tapauksessasi. Vaihtoehtoisesti muutama pienempi ruuvi (valkoiset ikkunapelkistyysruuvit?), joita ei huomaa jälkeenpäin.
11 vastausta · 5,8k lukukertaa
·
T
TheGame: [citat] Kyllä, se on oikea menetelmä. Mutta ilmeisesti, kun on katsonut paljon amatööri-instruktioita maininnan jälkeen, niin liimaaminenkin käy hyvin. Jos pitäisi saumata seinään ja tapetoida, kuitunauha on aina toiminut hyvin minulle. Kattoon olen käyttänyt paperinauhaa ja kipsilevyttasoitusta, mutta kuten sanoin, liima myös käy. En ole maalari, olen amatööri, tuntuu siltä,
48 vastausta · 8,7k lukukertaa
D
droopy: Peittäisin messinkiprofiililla tai alumiiniprofiililla. Saatavilla eri profiileja, esim. T, joka sopii kahden yhtä korkean lattian väliin. Saatavilla esim. Bauhausista, Byggmaxista ja muualta.
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
F
fribygg: [citat] Naulaa käsin tai lainaa naulain sen sijaan, kiinnitysmateriaalin tai työkalujen ostaminen ilman harkintaa on usein tarpeettoman kallista.
28 vastausta · 6,4k lukukertaa
·
Viktor.J
Viktor.J: Olen jatkanut työskentelyä ja törmännyt muutamaan kysymykseen :) 1: Mustat homejuovat - miten pääsen niistä eroon? Hionta poistaa liikaa puuta, oksaalihappo ei toimi. Joku muu tapa? 2: Ulkokäyttöön tarkoitettu kitti. On vähän halkeamia, pieniä reikiä jne., jotka olisi hyvä sulkea. Bovalls suosittelee Ages puukittiä, muut toimittajat väittävät sen olevan sisäkäyttöön. Mitä
25 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.