Olen vaihtanut yhden kiinnikkeistä terassiovessani. Vanha oli ruosteinen ja ruuvit menivät poikki ja ne piti porata pois. Nyt mietin, miten voisin parhaiten kiinnittää uuden, joka menee samoihin reikiin…voin käyttää paksumpia ja pidempiä ruuveja, se auttanee, mutta voinko myös laittaa jotain vanhoihin reikiin ja jos voin, niin mitä?
Sarana on väärällä puolella, upotusreiät on tarkoitettu uppokantaisille ruuveille.
Ruuvien on oltava upotettuja, muuten ne osuvat saranan toiseen osaan ja sen ruuveihin.
Jos ruuvit olivat ruosteisia, on todennäköisesti myös puu ruuvien ympärillä huonossa kunnossa. Poraa pois niin suurella poralla, että vain terve puu jää jäljelle. Liimaa puiset tapit paikalleen ja tee sitten uudet ruuvinreiät.
On toki mahdollista oikaista pidemmällä ruuvilla, mutta se voi johtaa huonompaan lopputulokseen.
Sarana on väärällä puolella, upotetut reiät on tarkoitettu upotetuille ruuveille.
Ruuveja on upotettava, muuten ne osuvat saranoiden toiseen osaan ja sen ruuveihin.
Ruuveja on upotettu. Otin saranan, joka minulla oli, ja luulen, että se toimii melko hyvin?
Jos kiinnität kartiokantaisen ruuvin väärinpäin kartioon reikään ja suurin osa ruuvin kannasta häviää reikään, ruuvi ei juuri ollenkaan pidä saranaa kiinni, ja on myös riski, että ruuvin kanta/reikä kuluu niin, että ruuvin kanta menee reiän läpi. Mitä lähempänä ruuvin kannan ulkoreuna on reiän reunaa, sitä suurempi on riski, että ruuvi menee läpi.
Oven lehden ja karmiin välinen rako on normaalisti vain muutamia millimetrejä.
Jos kiinnität uppokantaruuvin väärin päin upotettuun reikään ja suurin osa ruuvin kannasta katoaa reikään, niin juuri mikään ruuvista ei pidä saranan paikoillaan, ja on myös riski, että ruuvin kanta/ruuvinreikä kuluu niin, että ruuvin kanta menee läpi reiästä.
Mitä lähempänä ruuvin kannan ulkoreuna on reiän reunaa, sitä suurempi riski, että ruuvi menee läpi.
Oven ja karmiin välinen rako on normaalisti vain muutamia millimetrejä.
Mutta tarkistin, että ovi sulkeutuu kunnolla saranoiden kanssa. Mutta jouduin vähän säätämään, jotta se sulkeutuu tiiviisti toista vasten. En näe, että ruuvit eivät voisi täysin upota, mutta aion raportoida, miten se etenee.
Olen tarkistanut, että ovi sulkeutuu saranoiden välillä. Mutta jouduin muotoilemaan sitä vähän, jotta se sulkeutuisi tiiviisti toista vastaan. En näe, että ruuveja ei voi upottaa kokonaan, mutta raportoin miten
Ssepani sanoi:
Olen tarkistanut, että ovi sulkeutuu saranoiden välillä. Mutta jouduin muotoilemaan sitä vähän, jotta se sulkeutuisi tiiviisti toista vastaan. En näe, että ruuveja ei voi upottaa kokonaan, mutta raportoin miten se menee
Sinulla oli täysin oikeassa, oli pakko tehdä uudelleen... uudella ostetulla saranalla... pidemmät ruuvit pysyvät erinomaisesti... hioin hieman myös kynnystä, joka todennäköisesti rikkoi vanhan...