11 110 lukukertaa ·
3 vastausta
11k lukukertaa
3 vastausta
Vaikuttaako vaakasuuntaisten aitalautojen pituus niiden toimivuuteen?
Hei! Olen rakentamassa aitaa vaakasuorilla rimoilla. Katso kuva toteutuksesta.
- Tolpat ovat 70x70 mm
- Etäisyys tolpista noin 180 cm
- Rimot ovat 28x70 mm
- Aita muodostaa U:n, noin 15+13+4 metriä
- Kaikki tolppaperustukset tolppakenkien kanssa ovat valmiiksi valettuja
Nyt kun minun pitäisi tilata puutavaraa ja ruuveja, minulla on muutamia kysymyksiä:
1. Minkä pituuden valitsen rimoille? Onko merkitystä, menevätkö ne yli 2, 3 tai 4 tolpasta, vai onko se vain visuaalista?
2. Minkä tyyppiset ruuvit minun pitäisi valita tolppiin ja rimoihin, ja miksi? Pitäisikö minun esiporata, jos valitsen ranskalaista puuruuvia tolppiin?
3. Vinkkejä, mitä kannattaa ottaa huomioon välttääkseen aloittelijan virheitä?
Kiitos etukäteen!
- Tolpat ovat 70x70 mm
- Rimot ovat 28x70 mm
- Aita muodostaa U:n, noin 15+13+4 metriä
- Kaikki tolppaperustukset tolppakenkien kanssa ovat valmiiksi valettuja
Nyt kun minun pitäisi tilata puutavaraa ja ruuveja, minulla on muutamia kysymyksiä:
1. Minkä pituuden valitsen rimoille? Onko merkitystä, menevätkö ne yli 2, 3 tai 4 tolpasta, vai onko se vain visuaalista?
2. Minkä tyyppiset ruuvit minun pitäisi valita tolppiin ja rimoihin, ja miksi? Pitäisikö minun esiporata, jos valitsen ranskalaista puuruuvia tolppiin?
3. Vinkkejä, mitä kannattaa ottaa huomioon välttääkseen aloittelijan virheitä?
Kiitos etukäteen!
Niin pitkät laudat kuin mahdollista kiertymisen vähentämiseksi. Franskruuvi sopii täydellisesti. Kattolautoihin käytä tavallista terassiruuvi, esiporaa mielellään päädyssä halkeamien vähentämiseksi. Ja kuten aina, vähintään 2 ruuvia, mieluiten 3.
Miten on mennyt? Miltä se näyttää tänään? Sopiiko 180cc ja 28x70 rimat hyvin? Kuinka korkea ja kuinka monta rimaa? Olisi kiva nähdä kuva ja korkeus 😁Pannkakan16 sanoi:
Hei! Olen rakentamassa aitaa makaavilla rimoilla. Katso kuva suorittamisesta.
- Tolpat ovat 70x70 mm
- Rimat ovat 28x70 mm
- Aidasta tulee U-muotoinen, noin 15+13+4 metriä
- Kaikki tolppojen perustukset tolppakenkineen ovat valettu ja valmiita
Nyt kun aion tilata puutavaraa ja ruuveja, minulla on muutamia kysymyksiä:
1. Minkä pituuden minun kannattaa valita rimoille? Onko väliä, jos ne ylittävät 2, 3 tai 4 tolppaa, enemmän kuin visuaalisesti?
2. Minkälaisen ruuvin minun pitäisi valita tolppiin ja rimoihin, ja miksi? Pitäisikö minun esiporata, jos valitsen ranskalaisen puuruuvin tolppiin?
3. Vinkkejä, jotka kannattaa huomioida välttääkseen aloittelijan virheitä?
Kiitos etukäteen!
Klikkaa tästä vastataksesi