Yritän korjata rikkoutunutta kynnyslistan osaa vanhassa parvekeovessamme vuodelta -69. Aikaisemmin tiikkiä, on täytynyt poistaa huonon kunnon vuoksi 🙀, ja korvaan sen nyt männyn kanssa, jossa on julkisivumaali. (Parempia ehdotuksia otetaan vastaan).
Ongelmani nyt on, kun yritän asentaa uutta tilattua kynnyslistaa, niin tarvitaan reikä tässä lukitusmekanismille, joka meni alas vanhaan kynnykseen. Yläosassa on teräskiinnike, joten minun täytyy löytää sellainen/valmistaa, mutta mitä tehdä alaspäin estämään kosteutta pelliltä? Voisiko ajatella jonkinlaista muovitulppaa? Onko kenelläkään ideaa?

Oli kuva mukana, mutta ei tullut perille. Yritän uudelleen, kun olen tietokoneella.

KJD KJD sanoi:
Minulla oli kuva mukana, mutta se ei tullut mukaan. Yritän uudelleen, kun olen tietokoneella

• Vanha puurakenteinen ovi korjauksessa, ovi on kiilattu puupalikoilla paikalleen, lattialla näkyy puulistoja ja laastia.
Liitän kuva oven yläosassa olevasta lukitusnastasta ja lukituskiinnikkeestä. Tietääkö kukaan, mikä tämä on nimeltään ja mistä voisi saada jotain, mikä voisi toimia?

• Låssprintti ja lukitusmekanismi puuoven yläreunassa ulkotilassa.
  • Låssalpa ja kiinnike puisen oven yläosassa, jossa on ruuvit kiinnitettyinä.
S
  • Tykkään
JSten ja 1 muu
  • Laddar…
Nimet täällä ovat niitä, joita voin etsiä, mutta tämä näyttää enemmän lukonsylinteriltä (neliömäinen) kun taas minun lukko-osa on pyöreä tappi täällä.
Koska olen laittanut peltiä kynnyksen päälle, en halua porata siihen (punainen merkintä kuvassa), jos kosteus pääsisi sinne.
Ajattelin laittaa lukituslaitteen oven sisäpuolelle puukynnykseen, joka tulee näkyviin - mutta en keksi parempaa ratkaisua.
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten uudet oviosat tehdään, mutta en ole päässyt näkemään niitä.

• Kuva puisen kynnyksen päällä olevasta metallilevystä, johon on piirretty punainen ympyrä korostamaan kohtaa.
S
Kynnyslevy on kynnyksen ulkopuolella, joten siinä on puuta, johon vastarauta kiinnittyy.

Sitten se toimii hyvin sen vastaraudan kanssa reunasääntösi mukaan. Vain ulkoreunalla on oltava oikeat mitat. Sisällepäin ei ole merkitystä, koska silloin ovi osuu karmin stoppariin.

Löysin muutamia tuotteita kun yritin etsiä sanalla "slutbleck", seuraava ongelmani oli, etten halunnut tehdä reikiä peltiin, koska kosteus voisi tunkeutua sinne, ja korjattu ovenkynnys ei ole enää kovapuuta.

Etsin ne sitten tietokoneelta, mutta niissä näytti olevan muoviosa, joka ehkä olisi ollut tiivis.
S sinuslinus sanoi:
Kynnyslevy on ovenkynnyksen ulkopuolella, joten siinä kohdassa missä slutbleck on, on puu.

Sitten slutbleck toimii hyvin omaan sääntösi mukaan. Vain ulkoreunan tarvitsee olla oikean kokoinen. Sisäänpäin sillä ei ole väliä, koska silloin ovi osuu karmiin vastetta vasten.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.