Hei, olen purkamassa seinää kotona ja pohdin, mikä on kantava. Olen googlettanut vähän mutta ajattelin kysyä myös täällä. Olen ottanut kuvia talon piirustuksista ja myös kuvan, jossa olen merkinnyt punaisella seinän, jonka aion purkaa, ja sinisellä keskellä taloa kulkevan seinän, jonka tulkitsen olevan kantava seinä?? Ryömintätilassa on iso betoninen "perustus" tai miten sitä pitäisi kuvailla, keskellä taloa suurin piirtein siinä, missä sininen viiva on piirretty, jos siitä on jotain apua.

• Rakennussuunnitelma mielessä, kuva esittelee rakennuksen seinäosien listaa, joissa on sinisillä ympyröillä merkattuja osia.
  • Talon pohjapiirros, jossa punainen viiva kuvaa purettavaa seinää ja sininen viiva keskellä kulkevaa kantavaa seinää.
  • Talon pohjapiirros pöydällä, keskellä taloa viivatu merkinnät sinisellä ja punaisella, näyttää nykyistä seinäpäivitystä remonttikeskustelussa.
  • Huone, jossa on purettu seinä, paljaat runkopuut näkyvissä. Lattialla on työkaluja, kuten sorkkarauta ja saha, sekä johtoja ja paperia.
Punainen rengas ei ole kantava seinä (99,9 %). Jos sinulla on W-kattotuolit, ei varmaankaan ole paljon painetta myöskään sinisellä ympyröimällä.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
S Spikrätaren sanoi:
Punainen rengas on ei-kantava seinä (99.9%). Jos sinulla on W-kattotuolit, sinisen ympyröinnin kohdalla ei todennäköisesti ole paljon painetta.

• Vinttihuone, jossa on puurakenteita, eristettä ja rakennusmateriaaleja. Keskellä näkyy jakkara ja tikkaat.
Näyttää siltä ullakolla

👍 sinulla on itsestään kantavat kattotuolit.

S Spikrätaren sanoi:
👍 sinulla on itseään kantavat kattotuolit.
Tuhannet kiitokset avusta!

• Tykkään
Spikrätaren
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.