8 697 lukukertaa ·
48 vastausta
9k lukukertaa
48 vastausta
Ei paperinauhoja kipsilevyjen välissä - halkeilee
En ole lainkaan hermostunut, mutta jatkat saman kysymyksen esittämistä uudelleen ja uudelleen, vaikka olet saanut selkeitä viittauksia siihen, miksi tehdään niin kuin tehdään. Se käy vähän toistavaksi.T TheGame sanoi:
On varmaan hyvä lopettaa.
Ei, vastaan niille, jotka vastaavat minulle jatkokysymyksillä ihan kuten sinulle.MathiasS sanoi:
Olen samaa mieltä. En ole koskaan nähnyt maalaria levittämässä liimaa paperisen tapettireunuksen päälle. He levittävät ensin ohuen kerroksen tasoitetta saumaan, laittavat nauhan päälle ja sitten peittävät lisää tasoitteella.T TheGame sanoi:Miksi ihmiset nykyään puhuvat paperinauhan kiinnittämisestä jne.?
On olemassa helppo kangasnauha, joka voidaan teipata saumojen yli, ja sitten tasoitetaan päälle, tai voi käyttää paperinauhaa ja tasoittaa päälle.
Minä amatöörinä selviän tästä ja olen tehnyt sen vuosia, ja kipsilevyjen saumat kestävät.
Ei tarvitse kiinnittää kangas/tapettiliimalla, täysin tarpeetonta. Teette siitä liian monimutkaista 😆
Lasikuitunauhoja ei käytetä kovin usein maalareiden toimesta, joita olen nähnyt. Useimmat käyttävät paperinauhoja ja "tasoittavat" ne paikalleen, kuten kuvailin. Ei ollenkaan liimaamista.
Kyllä, se on oikea menetelmä.D droopy sanoi:Olen samaa mieltä. En ole koskaan nähnyt maalarin laittavan liimaa paperisen tapettisauman päälle. He laittavat ensin ohuen kerroksen tasoitetta saumaan, sitten saumanauhan ja peittävät sen tasoitteella.
Lasikuitunauhoja ei käytetä niin usein maalarit, joita olen nähnyt, käyttävät enimmäkseen paperinauhoja ja "tasoittavat" ne paikalleen kuten kuvailin. Ei ollenkaan liimausta.
Mutta ilmeisesti, kun on katsonut paljon amatööri-instruktioita maininnan jälkeen, niin liimaaminenkin käy hyvin.
Jos pitäisi saumata seinään ja tapetoida, kuitunauha on aina toiminut hyvin minulle.
Kattoon olen käyttänyt paperinauhaa ja kipsilevyttasoitusta, mutta kuten sanoin, liima myös käy.
En ole maalari, olen amatööri, tuntuu siltä, että liimaaminen on turha vaihe, mutta joo käytä mitä sopii 😅
Klikkaa tästä vastataksesi