Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
jonaserik: Silloin sinun pitäisi pärjätä melko hyvin. Onnea ja Hyvää Joulua teille.
Lulaua: Riippuu kuormasta, jonka niiden pitää kestää. On olemassa taulukoita tarkistettavaksi sekä mikä naulakuvio pitäisi käyttää.
Owe7: [citat] Kiitos kaikesta tiedosta ja vinkeistä, erittäin hyvä, on myös helpottavaa kuulla, että ilmastointi voitiin ratkaista helpommalla tavalla. Aloitan suunnittelemaan omaa ratkaisua, kun olen tarkistanut asian vakuutusyhtiöni kanssa.
Ashwani: Hei! Asun 1,5-kerroksisessa talossa ja minulla on sisäänrakennettu parveke. Olemme remontoineet parvekkeen asentamalla uutta kattohuopaa ja peltiä ympärille. Mutta siellä on jo pieni vuoto pellin toisella puolella. Katso kuva. Etsin ehdotuksia, miten sen voisi korjata oikein.
Kontoristen7: Arvaukseni on, että he ovat aiemmin poistaneet kaiken laudan kosketuksesta pohjalevyyn ylösnousevan kosteuden takia. Seisooko levy sorassa/hiekassa/savessa vai onko sen alla eristystä tai muuta kapillaarikatkova rakennelma?
Pularen1: Vaihdamme vanhan seinän ja olemme muuranneet uuden seinän kevytsoraharkoista. Kattopalkit ovat vahvistetun betonipalkin päällä korkealla seinässä. Syllband on paikoillaan, ja palkit nojaavat seinään. Nyt kuitenkin kattopalkit muurataan suoraan seinään ilman mitään eristystä kattopalkin ja betonin tai laastin välillä. Onko täällä joku asiantunteva henkilö, joka osaisi kertoa,
tensiden: Tässä on vanha ketju, jossa on huomattavan kalteva savupiippu. https://www.byggahus.se/forum/threads/lutande-roekstock-aer-detta-stoed.312531/
fiskbuggaren: [citat] Mjukfog
hapazard: [citat] Se voisi oikeastaan näyttää ihan hyvältä, jos valitset vahvemman listan. Kaikki riippuu siitä, millaista ilmettä haet. Jos haluat kapeampaa listaa, on ehkä parempi poistaa paneelin yläosa; se pitäisi onnistua melko helposti ottaa pituudet pyörösahalla, kulmat ovat tietenkin hankalampia, mutta tilaisuus käyttää monitoimityökalua?
Oscarjos: [citat] Hei Karl-Ove. Kiitos vastauksestasi, seinän rungot ovat 45x70
Jonatan79: se on käsitelty cupeinolilla ja näyttää tuoreelta. Pidä vain silmällä, vaaraton niin kauan kuin se ei ala kostua ja päästää hajua.
Arvid14sverige: Ei ole sovittu mistään, pääasia on, että se on tehty oikein. @plåtrickard
lordi: [citat] Näin toimii monissa käsityöammateissa, kun aloittaa oppipoikana. Monissa muissa ammateissa se on utopiaa, on luotettava muihin tapoihin varmistaa laatu. Tottakai täytyy olla perillä työntekijöidensä tiedoista, kukaan ei ole väittänyt toisin. Tekstistäsi päätellen olet tarkka työntekijöidesi suhteen, joten jos työskentelet asbestialan saneerauksessa, on yritys kuin sinun
BirgitS: Se riippuu varmasti siitä, kuinka paljon lattia kuluu, mutta ehkä uutta öljyä/vahaa voisi lisätä kerran vuodessa. Täältä löydät, mitä Kährs kirjoittaa huollosta ja hoidosta: https://www.kahrs.com/sv-se/hur-gor-man/underhall-och-skotsel-av-parkettgolv/
Henok12: [citat] Juuri niin 🤙🏻 Olen käyttänyt Wood's-kuivain hetken, ja se näyttää 55. Se on aika kuivaa, ymmärrykseni mukaan. Mitä tulee hålbandeniin....aion asentaa vaakapaneelin sisälle, joten tarvitsin jotain, mikä piti höyryjarrun kiinni, kun ruiskutimme eristeen. Luulen yksinkertaisesti, että muovi saavutti kastepisteen. Kylmä lattia kohtaa lämmintä ilmaa. Mutta en ole
AG A: [citat] Henkilö, joka teetti altaan umpeenrakentamisen, vaikuttaa tyytyväiseltä työhön. Jos lattia olisi laitettu suoraan sen päälle, mitä kuvassa näemme, hän ei olisi tyytyväinen. Vaikka se ei olisi romahtanut, se olisi ainakin ollut erittäin epävakaa. Siksi oletan, että emme näe valmista runkorakennetta.
Krabbeluring: Näyttää olevan mustaa epäilyttävää liimaa itse lumppapahkan alla. Se herättää hieman varoituskelloja. Asbestia esiintyi myös vaaleammassa tyyppisissä kontaktiliimoissa. Suhteellisen sitoutunut materiaaliin joka tapauksessa. Uskon, että lumppapahka itsessään tuskin sisälsi asbestia. Se koostuu, kuten nimikin viittaa, puristetusta lumpusta - käytetään narinan ehkäisemiseen ja
Jonatan79: [citat] Hehe, sori, en voinut vastustaa. Kyllä se varmasti onnistuu.
Dilato: [citat] Olen samaa mieltä tarkastajan kanssa, useimmat tällaiset 50/60-luvulla täällä Skånessa rakennetut talot ovat betoniholveja. Teippaa matkapuhelin pitkän kepin päähän, niin voit kuvata itse.
fribygg: [citat] Voit kokeilla easycoveria tai vastaavaa suoraan OSB:n päälle, jos sinulla on niin tiukkaa millimetrien kanssa.
Josefined: [citat] Se on laajennus katossa, siksi muovi, kuten olen ymmärtänyt.
Daniel Ramstedt: Haluan tiivistää terassilla, ne ovat puun ja muovin välillä, 1mm - 2mm. Onko ulkotiivistemassa paras, vai mikä on?
BirgitS: En ole tehnyt sitä itse, mutta oletan, että tarvitaan ilmanvaihdolla varustettu lattialista. Jos on ilmanvaihdolla varustettu kattolista tai se jätetään vain avoimeksi, en tiedä.
Alexn72: [citat] Ehkä vähän siinä on ongelma. Oliko se biltema hopeateippi. Ahsell hopeateippi. 3m hopeateippi. Tai hopeinen teippi... Varmin valinta on ehkä valita teippi, joka ainakin väittää toimivansa.
Testarn: Se on vain kehys ja sitten kipsilevy, joka maalataan tai tapetoidaan kuten muu seinä? Voit esimerkiksi kiinnittää ne runkoon rampamuff:illa ja laittaa siistit ruuvinpäät luukkuun. Sauman päälle voi laittaa pienen peitelistan, jos on vaikea saada siistiä lopetusta, joka maalataan samaan väriin kuin jalkalistat tai yksi tapetin väreistä/sama kuin seinä, jos se on maalattu. Jos seinä ei
Mikael Wallin: Säännöt pitää poistaa heti, kun olen täydentänyt puheen purkamisen, aika ei riitä siinä määrin kuin toivon. Koska eriste on ollut täynnä hiirenkakkaa ja muuta ällöttävää, ajattelimme purkaa kaiken sisältä ja hioa lattian ennen kuin rakennamme uudet seinät. Näin kaikki on helposti saavutettavissa mahdollisen siivouksen yhteydessä. Kallistun kuitenkin siihen, että jätän