Hei!

Minulla on portaat, joissa on neulahuopamattoa, jonka olen alkanut poistaa maalatakseni koko portaat. Ongelmani on, että portaiden nenälistat näyttävät olevan liimattuja ja istuvat tiukasti kiinni. Mietin nyt, pitäisikö minun sahata tai höylätä ne pois.

Kokeilin sahata monitoimityökalulla, mutta en edennyt kovin paljon, ja puu alkoi haista palaneelta. Toimisiko höylä paremmin? Vai japaninsaha? Mietin, miten parhaiten saisi poistettua ylimääräisen portaan nenän osasta vankarakenteesta toiseen.

Puuportaan askelma, josta on poistettu mattoa, esittää hieman kulunutta ja paljasta pintaa. Trappnosan ongelmat näkyvät selvästi. Puinen porras, jossa harmaa, kulunut matto on liimattuna askelmiin. Osa matosta on alkanut irrota reunoilta. Taustalla näkyy kaapeli.

• Tykkään
myrgången25
  • Laddar…
Sen voi ratkaista monella tavalla. Riippuu tietysti työkalusarjasta, mutta olisin myös valinnut sahata multimaskinilla, jota seuraa hionta samalla koneella, ja sellainen sinulla on ilmeisesti. Jos se palaa, sinulla on todennäköisesti liian kulunut terä. On myös tärkeää työskennellä koneen kanssa niin, että lastut evakuoidaan ja yrittää pitää terän sivut viillon ulkopuolella mahdollisimman paljon.

olen saanut saman ongelman. Portaiden nenä pitää laskea noin 4mm, minulla on vain hiomakone, taltat ja höylä.
Minulla on monihiomakone
miten teen nyt. Ajattelin kokeilla suoraan "reunaan" hiomakoneella???

Portaikkoni näyttävät enemmän tai vähemmän samalta kuin kuvassa.

• Portaat, joissa puinen askelma ja valkoinen seinäviimeistely; trappnosen viilaus ongelmana.
P
M myrgången25 sanoi:
olen saanut saman ongelman. Rappunokka pitää laskea noin 4 mm, käytössä on vain hiomalaite, taltta ja höylä.
Minulla on monitoimihiomakone
miten toimitaan nyt. Ajattelin kokeilla hiomista suoraan "reunaan"???

Portaikkoni näyttävät enemmän tai vähemmän kuvan mukaisilta
Hioa 4 mm alas ja saada se suoraksi ja siistiksi ei tietenkään ole mahdotonta, mutta melko aikaa vievää... sanoisin, että oikeiden työkalujen hankkiminen koko portaikon tekemiseen olisi sopivampaa ja suurempi mahdollisuus onnistuneeseen lopputulokseen..

M myrgången25 sanoi:
olen saanut saman ongelman. Portaiden nenä pitää laskea noin 4mm, minulla on vain hiomapaperi, taltta ja höylä. Minulla on monitoimihiomakone
miten nyt tehdään. Ajattelin kokeilla hioa suoraan "reunaan"???

Portaani näyttävät suunnilleen samalta kuin kuvassa
Onko sinulla käsijyrsin (tai voitko lainata sellaista)?

Bernieberg Bernieberg sanoi:
Onko sinulla yläjyrsin (tai voitko lainata)?
Hei
ei ole jyrsintä. Asia on se, että tuo reuna pitää hioa alas, sitten se aiotaan maalata valkoiseksi. Olen kokeillut hiontaa ja se toimii, samoin kuin manuaalinen työ. Sitä ei siis tarvitse poistaa. Itse lista on luultavasti liimattu ja sitten kaikki on kiinnitetty tukipuihin. Portaat rakennettiin vuonna 1973.

Tämä ei luonnollisesti ole optimaalista ja todennäköisesti muutaman askeleen jälkeen huomaan, että tämä ei ollutkaan niin helppoa.

Ajattelin, että voisit käyttää laakeroidulla jyrsinraudalla kohdistamaan askelmaan ja trappnosin saman korkeuden. Mutta se ei yltäisi loppuun saakka vangstycketiin.

T
M myrgången25 sanoi:
Hei
ei ole jyrsintä. Juttu on se, että tuo reuna pitää hioa alas ja se on tarkoitus maalata valkoiseksi. Olen kokeillut jauhin ja se toimii sekä myös käsin työstämällä. Sitä ei siis tarvitse poistaa. Itse lista on todennäköisesti liimattu ja kaikki on kiinnitetty porrasrunkoon. Portaat rakennettiin vuonna 1973.

Tämä ei tietenkään ole optimaalista ja muutaman askeleen jälkeen tekisi mieli todeta, että eipä tämä ollutkaan niin helppoa.
Osta tai vuokraa jyrsin (mielellään pieni reunajyrsin, jota on helppo käsitellä) ja jyrsi niin pitkälle sivuille kuin mahdollista, ja käytä sitten talttaa lopputaipaleeseen. Jos sinulla on 15 porrasaskelmaa ja aiot hioa kummatkin puolet tammesta, tulet kiroamaan ja lamentaamaan ennen kuin olet valmis, ja hiekkapaperi maksaa jonkin verran... Toinen vaihtoehto on, jos voit lainata käsihöylän ja höylätä niin pitkälle kuin pystyt ja sitten käyttää talttaa vastaavasti.

T Testarn sanoi:
Osta tai vuokraa jyrsin (mielellään pieni reunajyrsin, joka on helppo käsitellä) ja aja niin pitkälle kuin voit sivuilla ja sitten käytä talttaa viimeisen pätkän ajan. Jos sinulla on 15 askelmaa tehtävänä ja aiot hioa molemmat sivut tammessa, tulet kiroamaan ennen kuin olet valmis ja hiomapaperi tulee maksamaan jonkin verran... Toinen vaihtoehto on, jos voit lainata käsihöylän ja höylätä niin pitkälle kuin pääset ja sitten ottaa taltta samalla tavalla.
Käytän hiomapaperia ja varovasti höylää, mutta se toimii. Se pitää vain hioa. Luulin, että se olisi valtavan hankalaa, mutta ei ole kiirettä.

• Portaat, joita on osittain hiottu käsin, keskeneräinen projekti. Taustalla tikkaat ja erilaisia työkaluja.
  • Puiset portaat hiomista varten, taustalla tikkaat ja työvälineitä.
  • Puiset portaat, joissa näkyy punainen sähkötyökalu ja käsityökalu höyläystä varten.
  • Tykkään
Testarn
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.