Hei

Löydän usein outoja ratkaisuja talossani..
Kävin katolla ja päätin samalla katsoa alas poistoilmaputkeen.
Näen, että putkessa on vettä.
Ok, jos sadevettä virtaa edelleen viemäriin, mutta että se jää paikalleen tuntuu ei ihan oikealta.
Veden ollessa putkessa ei poistoilma ilmeisesti toimi kuten on tarkoitettu?

Myös vesivahinkojen riski, jos muhvi ei enää jaksa pitää tiivistä..

Jotta vesi voisi virrata eteenpäin, putken täytyy olla kallistettu koko matkalta…
Ei niin kuin on tehty täällä, kuvan mukaan??

• Kattoon asennettu aaltoileva ilmaputki, joka ei noudata koko matkan kaltevuutta. Putkiliitoksissa käytetty teippiä.
  • Tuuletusputki ullakolla, joka on hieman kaareva. Katto on puuta ja vieressä on toinen eristetty putki. Mahdollinen veden kerääntyminen huolestuttaa.
P
J Jocu sanoi:
Hei

Tapahtuu usein, että talossani on outoja ratkaisuja...
Kun olin katolla, katsoin samalla ilmanvaihtoa.
Huomasin, että putkessa on vettä.
On ok, jos sadevesi valuu alas viemäriin, mutta veden jääminen seisomaan ei tunnu oikealta.
Kun putkessa on vettä, ilmanvaihto ei varmaankaan toimi tarkoitetulla tavalla?

Myös vesivahinkojen riski kasvaa, jos muhvi ei enää jaksa pitää tiivistä...

Jotta vesi voisi virrata eteenpäin, putken pitää olla kallistettu koko matkan ajan...
Ei näin kuin tässä, kuvan mukaan??
Hei,

Poistaisin mustan rei’itetyn putken, joka on eristeen päällä, ja asentaisin tilalle 110 mm viemäriputken, joka kiinnitetään ylös kattorakenteeseen sopivilla kiinnikkeillä/rei’itetyllä nauhalla tai vastaavalla. Tällä tavalla putki on suora eikä vettä jää makaamaan ullakon putkeen.

Hei!
Olen samalla ratkaisulla!
Täytyy ostaa hieman putkia!

P
J Jocu sanoi:
Hei!
Olen miettinyt samaa ratkaisua!
Täytyy hankkia vähän putkia!
Vaihda ne 2kpl 15 asteen mutkaa viemäriputkeen jyrkempään, kuten 30 tai 45 asteen, niin se laskee hieman korkeutta, ne kaksi 15 asteen tarvitsevat varmasti putken asennuksessa...

• Tykkään
Jocu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.