J
Jan Lindgren1: Hei, Aion asentaa porraskaiteen vesijohtotarvikkeista (putket, liittimet, mutkat, kiinnikkeet ...) muurattuun tiiliseinään. Seinäkiinnikkeissä on kaksi ruuvinreikää, kuinka asennan ne parhaiten, tuntuu siltä, että ne kestävät parhaiten kuormaa, jos ne ruuvataan pystysuoraan (toimitettiin reiät vaakasuorina, mutta tarvitsee varmaan irrottaa neljänneskierros). Pitäisikö minun laittaa
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
Davidbagare
Davidbagare: Kyllä. Teidän täytyy pestä liima pois märillä sienillä. Mutta näyttäisi siltä, että teillä on asfaboard alimpana kerroksena vai mitä? Ehkä helpompaa olisi vain poistaa ne ja vaihtaa uuteen pohjaan. Silloin ei tarvitse poistaa tapettiliimaa. Lisäksi seinät 67-luvulta saattavat haista vähän pahalta, ja voitte samalla tarkistaa eristyksen.
5 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
H
hedstrom: Nyt sisäpuoli on korjattu uusilla koolauksilla ja kipsillä, mutta kun irrotin yhden vanhoista koolauksista, ulkopuolella oleva eterniittilevy halkesi. Miten minun pitäisi ratkaista tämä? Tällä hetkellä se on auki, joten vettä voi päästä sisään. Onko jollain hyviä vinkkejä? Uusien paneelien asennus ulkopuolelle viivästyy todennäköisesti aikaisintaan ensi kesään.
12 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
T
Timmermannen77: Valitettavasti en tunne mitään yritystä Uppsalassa, mutta vinkkinä on valita yritys, jossa on ruotsinkielisiä työntekijöitä ja työjohto. Vaikka ne, jotka eivät puhu ruotsia, ovatkin halvempia tunnilta, eivät he usein ole halvempia lopulta, voi matkalla tapahtua paljon väärinymmärryksiä, kun puhutaan eri kieliä.
1 vastaus · 714 lukukertaa
SågspånPappspikEternit
SågspånPappspikEternit: Koska sinulla selvästi on piirustus kuvana puhelimessasi, voisitko ystävällisesti panna sen ketjuun? Silloin on paljon helpompaa nähdä se! Kun olet klikannut "Vastaa" ja kirjoitusruutu on tullut esiin, klikkaa "Lataa kuva/video" ja klikkaa sitten "Lisää", niin piirustus näkyy suoraan viestissä!
2 vastausta · 661 lukukertaa
·
D
Dankerz: Kyllä, järkevää. mutta miten rakennan muodon, joka tukee maan eristystä/lekasoraa? alapuolella kellarikerroksen kohdalla on vain höyryjarru asennettuna harvapaneelilla sisäkaton laittoa varten. enkä saa myöskään sinne laittaa mitään palavaa. eli harvapaneeli sijaitsee hieman irti savupiipusta mutta lähempänä kuin palkki. kyseessä on se kulma, joka näkyy kuvissa pitkänomaisten
6 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
M
Missionshuset Roslagen: Se on ponttilauta, joten ei oikeastaan haittaa, jos se hieman kuivuu erilleen asennuksen jälkeen. Mutta täytyy varmaan kuitenkin viedä se sisälle katon alle, vaikka toivoin löytäväni tavan välttää sen. 😅
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
B
Birger Hansson: Kuinka käsitellä silikaattimaalilla maalattua rapattua seinää kellarissa, joka aiotaan maalata kalkkimaalilla? Onko laajatasoitus vaihtoehto? Jonkinlainen rappauslaasti? Birger
0 vastausta · 885 lukukertaa
P
Peter787: [citat] On helppoa tehdä omat kehäpalkit, kuvassa Beijerista näkyvät selvästi osat. Etuna kehäpalkkien tekemisessä itse on, että portaat voivat seurata rinteen, muutoin valmiilla kehäpalkkeilla on yleensä sama kulma, hieman alle 45°. Muuten on hyvä käyttää sääntö sisä- tai ulkopuolella kuten itse ehdotat. [bild]
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
·
T
Tjrex: Ne eivät ole kyllästettyjä paineella. Se on erityinen liima, jota käytetään jokaisen erillisen "spånin" ympäröimiseen kosteuden imeytymisen estämiseksi. Vihreä väri on vain sen takia, että se erottuu tavallisesta.
2 vastausta · 918 lukukertaa
Dr Benz
Dr Benz: [citat] Kyllä, muutaman kerran. Ja luin uudelleen, mutta mielestäni se ei täysin vastaa kysymykseen juuri viemäristä. Olen myös aiemmin lukenut, että ylösnoston tulisi olla 50 mm, mutta voin olla väärässä. Ehkä se koskee seiniä? Koska en näe, miten saisi tehtyä 50 putken ympärille. Jos se nyt on niin...
21 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
F
fribygg: [citat] Se, jonka naapuri juuri vaihtaa, tai se, jonka naapuri vaihtoi useita vuosia sitten ja haluaa nyt päästä eroon, useimmiten saa käytettyjä tiiliä/betonilaattoja, kattopeltejä tai muovilevyjä ilmaiseksi, ja joskus voi jopa saada maksua, jos purkaa kaiken. Mikä materiaali sinulla on nykyisessä katossa? Eikö olisi hienoa, jos varastossa olisi sama katto ja paneeli?
4 vastausta · 1,0k lukukertaa
TheImprovisor
TheImprovisor: [citat] Kyllä, jos asennan sen kuvion mukaan, se toimisi. Asennan kuviot siten, että joka toisen rivin sauma linjaa, mikä unohtui mainita kysymyksessäni. Levyt ovat 120, ja pieni pala, jonka näet kuvassa, jää jäljelle, kun olen asentanut ensimmäisen levyn. Kyseessä on siis melko pieni katto.
6 vastausta · 967 lukukertaa
·
T
Tjernström: Uudistamme sisäänkäyntiä ja aiomme rapata betoniperustan, johon portaat myöhemmin kiinnitetään. Vinkkejä tuotteista ja tekniikoista otetaan kiitollisina vastaan. Olen aiemmin rapannut seiniä, mutta en suoraan betoniin.
0 vastausta · 602 lukukertaa
·
Ludde Jakobsson
Ludde Jakobsson: [citat] Olen tehnyt sen :) ja jouduin siivoamaan jälkeni itsekin.
16 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
D
Dilato: On mahdollista laittaa jalat kaikkeen...ja silloin katoavat kaikki ongelmasi painon ja seinän laadun kanssa.
7 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Ok, ymmärrän. Arvaan, että seinässä olevat tuuletusaukot ovat epäaktiivisia.
7 vastausta · 842 lukukertaa
·
MortenD
MortenD: Hei taas, kiitos kuten aina niille, jotka haluavat ratkaista kysymyksen. Minun täytyy rakentaa varasto mökin yhteyteen. Olen tilannut varaston Basecolta. Siellä tulee olemaan painevesisäiliö ja veden suodatin varastossa. Siksi minun täytyy johtaa putkia varaston lattian läpi. Onko olemassa jotain vvs-muovirenkaita tai muuta, jota minun pitäisi etsiä oikeassa halkaisijassa. Miten te
0 vastausta · 357 lukukertaa
·
S
Svent: Talo vuodelta 1968 on varustettu valetuilla portailla sisäänkäynnille, joiden pinnassa on koristekiviä. Vuosien saatossa vahinkoja on syntynyt raudoitukseen. Toivottavasti kuvat selventävät tilannetta. Miten minun pitäisi edetä sen siistimisessä?
0 vastausta · 437 lukukertaa
·
J
jekel1: [citat] Kiitos vastauksesta! Joo, luulen että olet oikeassa. Portaat ovat kiinnitetty seinään 3, siinä olet täysin oikeassa! Näen, että kirjoitin väärin alkuperäisessä viestissä. Tuo seinä ei ole ajankohtainen purettavaksi, vaan halusin enemmänkin näyttää, että se oli paksumpaa betonia ja piirretty eri tavalla piirustuksessa. Nimetön punainen oli se, josta puhuin mahdollisena
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
Intet
Intet: [citat] Joo. Sehän toimii, myös. Eihän siinä ole mitään painetta. Tai mikä tahansa korkki, kapsyylä, kansi, tulppa. Joo. Vain mielikuvitus asettaa rajoja.
9 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
H
hanson#16: Tähän mennessä ei ole käytetty kuitusementtilevyä. Projekti on vähän pysähtynyt. Olen aloittanut asettamalla polykarbonaattilevyjä veden ohjaamiseksi. On vielä mahdollisuus käyttää kuitusementtiä, mutta todennäköisesti se tulee olemaan jonkinlainen rakoja sisältävä paneeli, jotta se tuulettuu hieman.
6 vastausta · 6,0k lukukertaa
·
Demmpa
Demmpa: Lue tämänhetkinen kulma smygvinkelillä, esim. https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/matinstrument/matverktyg/vinkelmatare/smygvinkel-012226/
1 vastaus · 970 lukukertaa
·
F
fribygg: [citat] Ei ongelmia kolmituumaisella puutavaralla seinässä, voisit jopa lisätä kehikon etäisyyden 120 cm:iin, jos sinulla on paneeli tai levy molemmin puolin.
6 vastausta · 15,7k lukukertaa
Y
Young Murdoch: [citat] Me näemme, palaan asiaan lisää tiedoilla.
17 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
Hemmasnickarn85
Hemmasnickarn85: Hei! Olen tekeillä laajennuksen kotona ja aion tilata HEA-palkin, joka yhdistää ulkoseinän laajennukseen. Palkki tukisi nykyisen talon kattotuoleja (yksikerroksinen talo kellarilla) ja laajennuksen harjan toista puolta, johon on tarkoitus tulla harjakatto (avoin harjaan asti), katso leike Sketchup-piirroksestani. On ollut vaikeaa löytää rakennesuunnittelijaa tähän pieneen projektiin,
0 vastausta · 971 lukukertaa
·
G
GuggeGrön: [citat] 🙄 Ups, kuten sanottu, olen vähän stressaantunut.... Kiitos avusta!
6 vastausta · 798 lukukertaa
·
H
Herrurlundur: Hieman outo ja ehkä vaikea kysymys, mutta: Näyttää olevan "24", joten luulen, että se on C24-luokka, mutta loput en voi tulkita. Parempaa kuvaa ei valitettavasti saa. Puu voi teoreettisesti olla 60-70-luvulta, mutta todennäköisemmin vuosituhannen vaihteesta. Painekyllästettyä? Onko kenelläkään joko huippunäköä tai onko nähnyt tämän tyyppistä merkitsemistä aiemmin? Onnistuin
0 vastausta · 789 lukukertaa
·
J
JF.: Hei! Lämpimään varastoon, jossa on +15 astetta, satulakatto ja 215 mm eristys. Pitäisikö minun valita muovi vai hengittävä höyrysulku?
0 vastausta · 530 lukukertaa
P
Plura: [citat] Joo, alkuperäinen kysymykseni olikin, mikä lattiakuviotyyli oli hienoin. Ei vähiten leikkausten lukumäärä tai jos minun täytyy olla perusta alla 😉. Mutta muurauksen alkamiseen on vielä useita viikkoja, joten jos on lisää ehdotuksia vielä hienommista kulmista, otan ne mielelläni vastaan!
9 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.