2 086 lukukertaa ·
12 vastausta
2k lukukertaa
12 vastausta
Autotallin kipsilevyn sisäpuolella mädäntynyt
Olin alkamassa laittaa autotallin sisäpuolta kuntoon, mutta huomasin, että kipsilevyn takana oli täysin mätää. Talo on rakennettu vuonna 1930, mutta en tiedä, milloin autotalli on rakennettu. Kuten kuvista näette, kaikki vanha ulkopaneeli oli lahonnut ja alimmainen lauta samoin. Nyt paneelin päällä ulkopuolella on jokin pelti, ja juuri siellä missä on mätää, on maan alla, mutta epäilen, että koko sivu on samanlainen. Olin ajatellut kaivaa pois lavakaulusten kohdalta ensi vuonna avatakseen alaspäin, kun ajatuksena oli laittaa paneeli selluloosakuidun päälle, mutta epäilen, että siitä tulee isompi työmaa. Ajatus oli, että aion vain silottaa vanhan kipsilevyn, joka on autotallissa, ja maalata, jotta se näyttäisi vähän siistimmältä.
Kuinka minun pitäisi edetä nyt? Sahata kipsilevyä alareunasta koko seinän matkalta ja repiä irti kaikki märkä? Voiko vaihtaa vain alalaudan ja laittaa uutta kipsiä sisäpuolelle? Vinkkejä otetaan mielellään vastaan, kuten sanottu, en ole ajatellut käyttää kovin paljon energiaa autotalliin tänä vuonna.
Kuinka minun pitäisi edetä nyt? Sahata kipsilevyä alareunasta koko seinän matkalta ja repiä irti kaikki märkä? Voiko vaihtaa vain alalaudan ja laittaa uutta kipsiä sisäpuolelle? Vinkkejä otetaan mielellään vastaan, kuten sanottu, en ole ajatellut käyttää kovin paljon energiaa autotalliin tänä vuonna.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 592 viestiä
Ulkopuolelta katsottuna se näytti yllättävän siistiltä, onko kyseessä vanha (kuiva) lahovaurio vai jotain käynnissä olevaa.
Jos se on käynnissä, sinun tulisi myös löytää syy ennen kuin korvaat puun.
Jos se on käynnissä, sinun tulisi myös löytää syy ennen kuin korvaat puun.
Kuiva lahottaja se ei ollut, se oli märkä ja mureni, yritin poistaa pahimmat ja nyt näyttää tältä. Puoli metriä maan alla kulmassa, joten varmasti vettä, joka kerääntyy ja valuu sisään?klaskarlsson sanoi:
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 592 viestiä
Ehkä se on klassinen kattovedenpoisto-ongelma (syöksytorvi, joka ei vie vettä pois julkisivusta?)H hedstrom sanoi:
Näyttää helpoimmalta vaihtaa se sisäpuolelta, jos ulkopuoli näyttää "ok"
Tarkista myös rakenteet, ettei puu ole suoraan betonia tai maata vasten.
Viimeksi muokattu:
Autotallissa ei ole tällä hetkellä syöksyputkia, mutta ne asennetaan ensi vuonna.klaskarlsson sanoi:
Kysymys on, uskallatko leikata pois kaiken lahoamattoman puun alhaalta ja vähän ylös niin, ettei autotalli uppoa, sitten ruuvaa väliaikainen plywood-levy seinään ja kaada betonia?E Eld sanoi:
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 592 viestiä
Ah juu - en tullut ajatelleeksi, että siinä luki "maan alla"E Eld sanoi:
Eikö ole myöskään rännäitä? Jospa voisit tilapäisesti yrittää estää veden pääsyä kulmaan, josta se näyttää tulevan, jollakin tavalla.H hedstrom sanoi:
En täysin ymmärrä, millainen rakenne on - normaalisti siinä on betonilaatta ja sitten jokin eriste laatta ja puuseinän välillä - ei puuta suoraan: Eikä puuta maan alla.
Tai sitten siinä on sorapohja ja jokin tolppa/perustus (ei-organisesta materiaalista) - mutta jälleen kerran, ei puuta missään kosketuksessa maahan.
Sinun täytyy joka tapauksessa tukea kaikki palkit ennen kuin leikkaat ne.H hedstrom sanoi:
Mutta en tiedä, miten pääsisit leikkaamaan palkkeja, laittamaan uuden alemman palkin ja kaatamaan betonia (muottiin, joka tarvitsee neljä sivua ja raudoitusta), jos kiinnität playwoodlevyn kaiken päälle.
Kyllä, 4-sivuinen muotti on mahdoton toteuttaa, autotallin takapuoli on kiinni naapurin tontissa.E Eld sanoi:
Nyt sisäpuoli on korjattu uusilla koolauksilla ja kipsillä, mutta kun irrotin yhden vanhoista koolauksista, ulkopuolella oleva eterniittilevy halkesi. Miten minun pitäisi ratkaista tämä? Tällä hetkellä se on auki, joten vettä voi päästä sisään. Onko jollain hyviä vinkkejä? Uusien paneelien asennus ulkopuolelle viivästyy todennäköisesti aikaisintaan ensi kesään.
Klikkaa tästä vastataksesi