1 751 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Kuinka minun tulisi käsitellä vanhaa kipsiseinää tapettijäänteillä?
Hei! Meidän talomme on vuodelta 67 ja olen kuorinut pois noin 67 kerrosta tapettia. Kuten kuvista näkyy, seinä näyttää melko kulahtaneelta, on vuoroin tapettijäämiä, vuoroin vanhaa tasoitetta jäljellä, mutta olen keskeyttänyt työn, koska en ole varma, teenkö vain turhaa työtä. Suhteellisen tasainen pinta, mutta luulen, että epätasaisuudet näkyvät läpi saneeraustapetin. Tällä hetkellä haluaisin vain kaataa kaikki vanhat kipsilevyt ja laittaa uudet, mutta se on vaikeaa nykyisessä elämäntilanteessa. Kuinka käsittelisit tällaisen seinän? Haluamme saada sileän pinnan ja maalata sen
vaihtoehdot ovat kai tyyliin saneerauskipsi, ylitasoite, jatkaa tapetin poistoa ja sitten laittaa saneeraustapetti.
Kiitos vinkeistä 🙏
Kiitos vinkeistä 🙏
Okei, kiitos!Davidbagare sanoi:
Nyt kumppanini teki niin, että hän "pohjamaalasi" tapettiliimalla estovärin sijaan
Tapettiliima liukenee veteen. Sitä ei voi käyttää pohjana, jos aiotte laajatasoittaa. Tarvitsette maalata estomaalilla (kirjoitin varmaan stoppfärg edellisessä viestissäni).
Miksi hän on maalannut seinän tapettiliimalla?
Edit: Ei, seinän maalaaminen ei tule onnistumaan hyvin, kun olette ensin käyttäneet tapettiliimaa siihen.
Edit: Ei, seinän maalaaminen ei tule onnistumaan hyvin, kun olette ensin käyttäneet tapettiliimaa siihen.
Ok! Ei hän teki virheen yksinkertaisesti, otti väärän purkin kun en ollut kotonaDavidbagare sanoi:
Tapettiliima liukenee veteen. Sitä ei voi käyttää pohjana jos aiotte tasoittaa seinää. Tarvitsette maalata esto-maalilla (kirjoitin varmaan pysäytysmaalia edellisessä viestissäni).
Edit: Ei, siitä ei tule hyvä kun maalaatte seinän ensin tapettiliimalla.
Kyllä. Teidän täytyy pestä liima pois märillä sienillä.
Mutta näyttäisi siltä, että teillä on asfaboard alimpana kerroksena vai mitä? Ehkä helpompaa olisi vain poistaa ne ja vaihtaa uuteen pohjaan. Silloin ei tarvitse poistaa tapettiliimaa. Lisäksi seinät 67-luvulta saattavat haista vähän pahalta, ja voitte samalla tarkistaa eristyksen.
Mutta näyttäisi siltä, että teillä on asfaboard alimpana kerroksena vai mitä? Ehkä helpompaa olisi vain poistaa ne ja vaihtaa uuteen pohjaan. Silloin ei tarvitse poistaa tapettiliimaa. Lisäksi seinät 67-luvulta saattavat haista vähän pahalta, ja voitte samalla tarkistaa eristyksen.
Klikkaa tästä vastataksesi