1 591 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Kuinka muurata 30º kulma tiilillä
Hei
Aion tehdä kasvihuoneelle perustuksen vanhoista homogeenisista tiilistä, joiden koko on 120x250. Muutamat kulmat tulevat olemaan 30 astetta. Tiilet asetetaan puoli tiiltä limittäin seinissä, jotka liittyvät 30 asteen kulmiin. Sekä sisä- että ulkopuoli tulevat olemaan näkyviä.
Mitkä ovat eri tavat asettaa tiiliä? Mikä tapa näyttää parhaalta molemmilta puolilta?
Ei kaukana 30 asteen kulmasta on tavallisia 90 asteen kulmia, jotka toimivat silloin silmän referenssinä, joten uskon, että kauttaaltaan kulkeva saumakohta laastilla (jos kaikki kerrokset tehdään kahdella 15° leikatulla tiilellä) näyttää oudolta. Minulla ei ole ongelmia tiilien leikkaamisessa jollain tavalla (voi olla viiltoja, jotka vaihtavat suuntaa). Ei haittaa, jos leikkauspinta jää näkyviin, olen kokeillut ja se ei muodosta liian suurta eroa leikkaamattomaan tiileen verrattuna.
Aion tehdä kasvihuoneelle perustuksen vanhoista homogeenisista tiilistä, joiden koko on 120x250. Muutamat kulmat tulevat olemaan 30 astetta. Tiilet asetetaan puoli tiiltä limittäin seinissä, jotka liittyvät 30 asteen kulmiin. Sekä sisä- että ulkopuoli tulevat olemaan näkyviä.
Mitkä ovat eri tavat asettaa tiiliä? Mikä tapa näyttää parhaalta molemmilta puolilta?
Ei kaukana 30 asteen kulmasta on tavallisia 90 asteen kulmia, jotka toimivat silloin silmän referenssinä, joten uskon, että kauttaaltaan kulkeva saumakohta laastilla (jos kaikki kerrokset tehdään kahdella 15° leikatulla tiilellä) näyttää oudolta. Minulla ei ole ongelmia tiilien leikkaamisessa jollain tavalla (voi olla viiltoja, jotka vaihtavat suuntaa). Ei haittaa, jos leikkauspinta jää näkyviin, olen kokeillut ja se ei muodosta liian suurta eroa leikkaamattomaan tiileen verrattuna.
Jos sinulla ei ole mitään ongelmaa sen kanssa, että leikkuupinta näkyy, on sekä helpointa että siisteintä katkaista kivet ja käsitellä se näin:
https://www.wienerberger.co.uk/products/brick/special-bricks/angle-and-cant-bricks/an1.html
https://www.wienerberger.co.uk/products/brick/special-bricks/angle-and-cant-bricks/an1.html
Hei, jos haluat tuon tason symmetriaa, niin kiven sahaaminen on ainoa vaihtoehto...
Joo, alkuperäinen kysymykseni olikin, mikä lattiakuviotyyli oli hienoin. Ei vähiten leikkausten lukumäärä tai jos minun täytyy olla perusta alla 😉. Mutta muurauksen alkamiseen on vielä useita viikkoja, joten jos on lisää ehdotuksia vielä hienommista kulmista, otan ne mielelläni vastaan!Dowser4711 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Någon som vet var man hittar en svart metallist ca 2000x30mm (platt, ingen hörnlist)?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Kuinka nopeasti talo asettuu? (halkeamia kulmissa muuratussa talossa (siporex))
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Vinkkejä tämän muuratun kulman korjaamiseen?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka