Hei kaikki!

Olen melko uusi Ruotsissa, joten olkaa hyvä ja antakaa anteeksi, että käytän sen sijaan englantia!

Olen äskettäin ostanut asunnon vanhasta rakennuksesta Tukholman keskustassa. Valitettavasti makuuhuoneessa on vakavia ongelmia melun kanssa, joka kuuluu seinän läpi naapurista (se on kirjaimellisesti kuin he puhuisivat samassa huoneessa). Olen siksi ollut yhteydessä äänieristysyritykseen ja ratkaisu on rakentaa uusi (äänieristetty) seinä nykyisen eteen.

Mahdollinen ongelma on, että tämän seinän vasemmassa yläkulmassa on olemassa oleva ilmanvaihtoaukko. En ole varma, käytetäänkö sitä erityisesti ilmanvaihtoon vai onko se vanha aukko, jossa takka/uuni on aikaisemmin ollut. Riippumatta tästä, jotta äänieristys voidaan tehdä kunnolla, tämä aukko täytyy peittää.

Voiko tässä olla/voi tässä tulla mitään ongelmia tekemällä näin? Minulla on ilmanvaihdon ulostulopisteitä muualla asunnossa, mukaan lukien: (i) viereinen olohuone, (ii) wc, (iii) kylpyhuone ja (iv) keittiö.

Kiitos!

• Seinä, jossa on koristeellinen kattolista ja pyöreä tuuletusaukko vasemmassa yläkulmassa.
Onko ulkoseinässä hengitysventtiili makuuhuoneelle?

Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Onko makuuhuoneessa tuuletusventtiili seinässä ulkopuolelta?
Ei, niin paljon kuin tiedän. Se on seinä rakennuksen keskellä (ei ulkoseinä) ja se on vain tyhjä reikä.

R Rupy271 sanoi:
Ei, ei ainakaan niin pitkälle kuin tiedän. Se on seinä rakennuksen keskellä (ei ulkoseinä) ja se on vain tyhjä aukko.
Tuleeko ilmanvaihtimesta lainkaan ilmaa?

Onko ilmanvaihtimesta tulemassa ilmaa?
Rehellisesti sanottuna, on mahdotonta sanoa. Se on passiivinen aukko (eli siinä ei ole mekaanista elementtiä, joka työntäisi ilmaa sisään tai vetäisi ilmaa ulos), joten kun pidän kättäni sen lähellä tunteakseni, en voi sanoa, tuleeko ilmaa sisään vai ulos.

Tarvitset raitista ilmaa makuuhuoneeseesi ja olohuoneeseesi. Vaikuttaa siltä, että talossa on epätäydellinen järjestelmä:( tai ei mitään ollenkaan.

Sinun täytyy saada raitista ilmaa makuuhuoneeseesi ja olohuoneeseesi. Näyttää siltä, että talolla on epätäydellinen järjestelmä :( tai ei mitään.
Siinä on venttiilit ikkunassa ja muita venttiilejä ulos (kuten mainitsin alkuperäisessä viestissä kylpyhuoneessa jne.), joten siinä on riittävä ilmanvaihtojärjestelmä. Ymmärrän, että on olemassa sääntelyvaatimuksia, joiden mukaan se on tarkistettava joka kuudes vuosi, ja rakennus on rakennettu 1900-luvulla ja remontoitu 1970-luvulla, joten sen on oltava vaatimusten mukainen.

R Rupy271 sanoi:
Siinä on tuuletusaukkoja ikkunassa ja muita poistoaukkoja (esim. kylpyhuoneessa, mainitsin alkuperäisessä viestissäni), joten sillä on riittävä ilmanvaihtojärjestelmä. Ymmärrän, että on olemassa sääntelyvaatimuksia, jotka edellyttävät tarkistamista joka 6. vuosi, ja rakennus on rakennettu 1900-luvulla ja kunnostettu 1970-luvulla, joten sen on oltava vaatimustenmukainen.
Ok, ymmärrän. Arvaan, että seinässä olevat tuuletusaukot ovat epäaktiivisia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.