Senaste aktiviteten
-
RDu och alla andra som pratar om plaströr som grunden till dåligt jobb får tänka på att det är PAL som även på rulle är enkelt att få...
-
RJag tror den som gjort detta har en kombination av 1) dålig på sitt jobb 2) lite dum i huvudet När han/hon hört att du ska ha plaströr...
-
RNej det låter inte vettigt alls. Dom fyller ingen som helst funktion på det sättet han har dragit rören med skyddsrör. Jag är ledsen men...
-
RDet är så branschen vill att det ska fungera. Som kund vill du inte det, då vill du ha ett rimligt %-påslag på deras inköpspris. Det är...
-
RDet kunde varit värre. På 25mm rirrullen tjänar de bara 3000 jämfört med Rinkaby...
-
RDu vet att du blir tokblåst på materialpriserna när de använder leverantörens fejk-prislista där de själva har mycket kraftiga rabatter?
-
RJa, och som man av bilderna kunde gissa då så har han kört med pal på rulle, enligt fakturan, och inte raka längder, som hade varit mer...
-
RNu är ju detta Pal och inte Pex, vilket är helt okej att ha synligt, men det var ruskigt fult draget i detta fall, finns också att köpa...
-
RMaterialvalet har redan diskuterats och det var fel. Även om man väljer plaströr borde man välja sådant utan extra-utanpårör. OM man nu...
-
RNu har ju TS själv valt slang men kanske inte förstått hur illa det skulle komma att se ut.
-
RNu överdriver du lite va? Det värsta du någonsin sett. 😀 har sett bra mycket värre än det där. Största problemet tycker jag som tidigare...
-
RVill du konkretisera? =) Valet av plast är som sagt mitt så det tar jag på mig.
-
RMin personliga åsikt är att dra sådär är aldrig snyggt,ser så oproffsigt ut. Tacka vet jag raka hårda rör med fasta c/c mått. Det...
-
RJa... det blir ju egentligen inte snyggt med plaströr då dom har lite eget liv. Sen så har man väl kunna gjort det lite snyggare...
-
RVem som äger marken spelar ingen roll för att bevilja bygglov enligt PBL, du kan söka bygglov på vilken fastighet du vill. Däremot får...
-
RDet måste ju också finnas närhet till en "gräns" för att grannemedgivande alls ska bli aktuellt för att lyfta et ökade bygglovskravet...
-
RDu har ju någon form av gräns, tomträttsindelning eller vad det kan tänkas kallas. Du har ju uppenbart rätt till en hemfridszon. Det var...
-
RYtterligare en aspekt är likabehandlingsprincipen. Styrelsen får inte ge dispenser godtyckligt till vissa medlemmar. Om TS' granne får...
-
RMan kan lägga några rader på andra hållet i slutet, det ser inte konstigt ut. Gör den 30 cm längre än planket när du ändå håller på...
-
RMed tanke på att normalt samtal försöktes och TSb fick skrik tillbaks så känns det som att det kvittar? Men jag skulle anmäla till...
-
RÅk till byggoden på den lokala återvinningsstationen och leta upp lite beggad trall i liknande utseende som eran, åså gör ni en fris...
-
RJa det krävs bygglov för att bygga ett plank närmare gränsen än 4,5 m om det är över 1,2 m högt. Kommunen kan också om den är huvudman...
-
O svarade i tråden Hur kan denna bult ha hamnat här?.Precis. Speciellt varma sommardagar kan asfalt bli väldigt mjuk. Det är helt normalt att saker pressas ner om de blir liggande. Men... -
YSkaffa lite ryggrad och fråga? Så läskigt kan det inte vara att ställa en fråga. EDIT: insåg att det var lite väl kategoriskt och kort...
-
RPå allmänna vägar får man bara parkera i ett dygn. Kanske inte en rimlig lösning?
-
RMen advokaträkningen blir väl lätt dyrare än markarbetena?
-
RRoger Fundin gillade fribyggs inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Välkommen till forumet! Be inte om ursäkt för att du försökt hjälpa till, be istället om ursäkt för att du inte respekterade forumreglerna.
-
RFörklara istället för den stora tysta läsande majoriteten varför det är viktigare för nån obskyr skribent ATT få skriva ÄN att samma...
-
O svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Då säger jag emot. Det är helt fel att tänka att man skall byta något bara för att det är "öppet" Enkelt. Det avgörande för om något... -
RRoger Fundin gillade fribyggs inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Ditt förslag är dyrt och dåligt, dessutom lär TS få hela kostnaden för Lantmäteriet då grannen inte får nån fördel av Lantmäteriets...