Senaste aktiviteten
-
RRoger Fundin gillade uselesss inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Läs tråden så ska du se att det finns kartor. Lantmäteriet kommer aldrig att tvinga fram ett officialservitut över grannens fastighet...
-
RRoger Fundin gillade Bästerortarns inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Gissar att BH skickade ut ett nyhetsbrev runt 20:00 och att denna tråd tas upp i nyhetsbrevet 🙄
-
RRoger Fundin gillade Spikbjörns inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Ja. Även om man på kartan gissar att det är straxt över 4 meter som får vara "utfart", så är det väl inget krav på att mura grindstolpar...
-
RRoger Fundin gillade Festlunds inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Kontakta advokat? Nej nej, TS behöver dom pengarna för sten & grus till sin nya uppfart. Om det inte finns servitut inskrivet så är...
-
RRoger Fundin gillade fribyggs inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Gör det!
-
RTS har högst rimliga möjligheter till att bygga utfart.
-
RRoger Fundin gillade Brendhains inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Har du ringt Lantmateris avdelning som för register över servitut? Den enda åtkomsten till vår gård är en 700 meter lång grusväg som ägs...
-
RRoger Fundin gillade Cheesens inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Men nog räcker 4,2 m3eter för infarten.. den behöver då bara vara tre meter, du anlägger ju parkeringen på gården så att du kan vända...
-
RRoger Fundin gillade Unikt namns inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Klart :D
-
RRoger Fundin gillade [old rusty]s inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Absolut, att bara ha två parkeringar skulle vara en no-gå för mig t.ex. Men jag tror du blandar ihop infart och parkering. Jag förstår...
-
RRoger Fundin gillade [old rusty]s inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Fast om nästa ägare behöver tre bilar? Är det minst 8 meter ni behöver då? Ordna du en infart och fixa parkering på er fastighet...
-
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Eller så får ni ha en infart på 4,5 m och sen en körväg/parkeringsplats innanför fastighetsgränsen. En vanlig lösning för flera bilar...
-
RVi har plats med 6 bilar på vår uppfart även om utfarten bara är 4 m.
-
RRoger Fundin gillade TypRätts inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Fast infarten behöver ju inte vara 5m du kan ju köra igenom en liten öppning för att på din tomt ha en större yta.
-
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Kristallklart! Det råder utfartsförbud. Troligen kan du anlägga en lite bredare utfart än 4,2 m, t ex 4,6 m inom ramen för...
-
RÄven om det är irriterande skulle jag i dina kläder ordna med en egen utfart, på egen fastighet så att man får full rådighet över sitt...
-
ROrangemarkerat område är våra två fastigheter. Blå pil är infart planerat enligt detaljplan. Grön pil är där vi kör idag. Den stora...
-
pacman42 svarade i tråden Solceller ger bara ström vid låga elpriser.Har du koll på hur dessa fungerar? Det har jag. De skannar av alla gator löpande (senast jag var i Bay Area såg jag flera bilar MED... -
RHur går man tillväga för att få dessa flöden som är speccade (har vent ritning där det är totalt 117l/s) Jag ställde acjb på 100% och...
-
RSkulle TS kunna lägga upp en bild på en situationsplan? Så man förstår bättre. Du kan maskera fastighetsbeteckningarna.
-
RSom sagt, om detta hade varit problemet hade han ju bara kunnat lyfta det med oss? Vi har aldrig sett eller pratat med honom innan. Hört...
-
RVI har aldrig träffats innan. Han bor inte här, utan äger ett par hyresfastigheter runt området. Något han gjort sedan 2015. Är han sur...
-
RJa alltså, det är ju lite skillnad på att köra igenom någons trädgård eller en asfalterad basketplan? (ursprungligen var denna yta som...
-
RRoger Fundin gillade Alfredos inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Visst, men vad har det att göra med det @fribygg skrev om den omvända situationen? Att trafik från grannens parkeringsplatsen skulle...
-
kisumisu gillade Problemlösarns inlägg i tråden Sålt bil privat, mycket strul, nu vill jag ha hjälp av er.Bilen är såld privat, han har redan prutat och är således initiativtagaren. Ägarbytet är gjort. Kort och gott, -affären är avslutad... -
RRoger Fundin gillade Alfredos inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Det är väl ändå inte speciellt relevant?
-
RRoger Fundin gillade Alfredos inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Är det inte just med den typen av grannar som man måste gå den krångliga vägen?
-
RRoger Fundin gillade uselesss inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.I akten för vår sommarstuga står det att vi har rätt till tillfartsväg över den fastighet våran styckades av ifrån. Inget separat...