BirgitS
C cpalm skrev:
Så är det ju, men nu uttalade de sig, som jag läser det, brett i frågan om huruvida sådana villkor förekommer.
Så om det inte föreligger något missförstånd ser det ju inte bättre ut än att de far med osanning.
Det beror ju på vad Marlen frågade. Det vet ju vare sig du eller jag.

C
BirgitS BirgitS skrev:
Det beror ju på vad Marlen frågade. Det vet ju vare sig du eller jag.
Nä, det är som sagt så jag läste Marléns inlägg.
Men Marlén kan säkert svara på det.

C cpalm skrev:
Med tanke på en nyligen aktuell tråd här skulle det vara intressant att höra vad Länsförsäkringar har för kommentar på detta:

[bild]

[länk]
Jag kollar!

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
C
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag kollar!
Fick du något svar från LF?

Ja, jag lägger hans svar här rakt av:

"Det här är vårt villkor för hemförsäkring

Normalt sett får man aldrig ersättning för den byggdel som orsakat läckaget- rör eller till exempel yt/tätskikt (keramik med bakomliggande tätskikt) ersättning får man för följdskadan som läckaget orsakat,

Men… om man har tecknat en bostadsrättsförsäkring utöver hemförsäkringen, så kan man även få betalt även för yt/tätskikt trots att det är den byggnadsdelen som orsakat läckaget, under förutsättning:

K.9 Bostadsrättsförsäkring.

Försäkringsvillkor för ersättning vid läckageskada, inkl. yt/tätskikt och högsta ersättningsbelopp om 200 000 kr för våtrum i bostadsrätt enligt K.9.5.3.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemförsäkring H25

F.2.2 Läckage

Text om försäkringsvillkor för läckageskador, täcker vad som ingår och undantas, inklusive områden som ledningssystem, våtrum och akvarium.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"

C
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ja, jag lägger hans svar här rakt av:
Märkligt svar. Han verkar inte inse att villkoret skiljer sig mellan det "vanliga" och det kollektiva bostadsrättstillägget.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.