D djac skrev:
Ja men där måste jag hålla med och i mina ögon betyder det alltså inte att vare sig en körlärare eller trafikinspektör måste "ha rätt", det handlar ganska mycket om hur de tycker det borde vara, inom rimliga ramar såklart.
Va bra att någon mer vågar ta ställning och ser att det inte alltid finns/är lagar som styr, vissa fattar inte detta och kommer aldrig o göra förmodligen är dessa skribenter myndighetsansställda eller chefer med positioner där dom inte kan bli ifrågasatt precis som trafikinspektörerna är.

Trafiklärare och trafikinspektörerna jobbar mycket förebyggande att ändra attityder och beteenden och detta ändras ständigt, sedan har dom Nollvision som ett stort mål.
D djac skrev:
Anekdotiskt kan jag väl dela att vi har ganska många danskar vi träffar och ämnet har kommit upp, i Danmark är det rätt kaotiskt i cirkulationsplatser så jag frågar naturligtvis dem om vad som gäller och alla så här långt säger att de egentligen inte vet, de bara kör och försöker att undvika att krocka, så är det väl här också i verkligheten men folk här har svårt att erkänna det.
Ja det ser vi ju i bara denna tråd😉😂

I
Frerider Frerider skrev:
Gott så, blir C-Kort nästa för om man skaffar en tyngre husbil.
Har du inte haft ditt körkort så länge att du får köra en tung B-registrerad husbil så kallad B96?

Frerider Frerider skrev:
Va bra att någon mer vågar ta ställning och ser att det inte alltid finns/är lagar som styr, vissa fattar inte detta och kommer aldrig o göra förmodligen är dessa skribenter myndighetsansställda eller chefer med positioner där dom inte kan bli ifrågasatt precis som trafikinspektörerna är.
Precis, inte alltid lagar men däremot föreskrifter som är lika tvingande som en lag, där då ecodriving tydligt står som krav i föreskriften för att godkännas vid uppkörning.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.