13 865 läst ·
85 svar
14k läst
85 svar
Vattenläcka i taket i nyköpt hus
X xzyllion skrev:Rätt åt dig! köper man ett hus med ett ny renoverat badrum, frågar man väll om det finns kvalitetsdokument eller utförlig dokumentation, och tar man inte reda på detta, så blir ju detta ofta konsekvensen, fattar inte folk som lägger flera miljoner, utan att kontrollera!
dessutom att döma av hantverket av dom få bilderna du la upp, så kan inte deras polare kalla sig plattsättare, men det va säkert billigt både för dom och dig, sen blev det dyrt Grattis! Du har precis lärt dig en läxa den svåra vägen
Oj, vilken härlig ton du kommer in med! Vi hade full koll på att det inte fanns papper på badrummet när vi köpte det. Och detta har vi tagit med i beräkningarna så vi har pengar kvar att göra om det vilket vi skulle göra inom en snar framtid. Som sagt så har vi precis blivit klara med badrum och tvättstuga på markplan som vi ansåg var mest kritiska. Men tack för din input, den gav inte så mycket men hoppas du fick avreagera dig åtminstone.
D Derbyboy skrev:
K Kalao skrev:Oj, vilken härlig ton du kommer in med! Vi hade full koll på att det inte fanns papper på badrummet när vi köpte det. Och detta har vi tagit med i beräkningarna så vi har pengar kvar att göra om det vilket vi skulle göra inom en snar framtid. Som sagt så har vi precis blivit klara med badrum och tvättstuga på markplan som vi ansåg var mest kritiska. Men tack för din input, den gav inte så mycket men hoppas du fick avreagera dig åtminstone.
Din grund frågeställning var huruvida försäkringen skulle täcka kostnaden eller ifall du skulle stämma säljaren, så mitt svar är väll högst relevant, du har inte koll på vare sig regler eller papper, om du hade förväntat dig att du skulle få göra ett nytt badrum varför frågeställningen om du skulle behöva stämma eller få försäkringspengar, tyder ju klart på din okunskap som behöver beskrivas så vare sig du eller någon annan som läser ska gå i samma fälla.K Kalao skrev:Oj, vilken härlig ton du kommer in med! Vi hade full koll på att det inte fanns papper på badrummet när vi köpte det. Och detta har vi tagit med i beräkningarna så vi har pengar kvar att göra om det vilket vi skulle göra inom en snar framtid. Som sagt så har vi precis blivit klara med badrum och tvättstuga på markplan som vi ansåg var mest kritiska. Men tack för din input, den gav inte så mycket men hoppas du fick avreagera dig åtminstone.
Ditt inlägg va dumt, och gav absolut ingenting förutom att du är säkert är lika dum och skulle gå i fällan,D Derbyboy skrev:
mitt va ett bra inlägg som nog både får dig och TS att tänka på detta nästa gång det är dags att köpa bostad....
Det dummaste inlägget jag såg är TS grundfråga, stämma eller ta i kontakt med försäkring, han köper ju grisen i säcken, då får han även stå för kostnaden när grisen e defekt!
att jag har tagit med det badrummet i mina beräkningar och buffert betyder ju inte att jag vill stå för kostnader som jag skulle kunna undvika, det är väl ett ganska normalt sätt att se på det. Jag har fått höra många olika bud och ville höra mig för här ifall någon hade erfarenhet av något liknande. Jag har aldrig sagt att jag vet allting som har med hus att göra, det är nog inte många som vet allt. Men jag har förstått din input och tackar för din syn på saken.X xzyllion skrev:Din grund frågeställning var huruvida försäkringen skulle täcka kostnaden eller ifall du skulle stämma säljaren, så mitt svar är väll högst relevant, du har inte koll på vare sig regler eller papper, om du hade förväntat dig att du skulle få göra ett nytt badrum varför frågeställningen om du skulle behöva stämma eller få försäkringspengar, tyder ju klart på din okunskap som behöver beskrivas så vare sig du eller någon annan som läser ska gå i samma fälla.
Nej ditt inlägg var inte särskilt konstruktivt utan snarare förlöjligande, så ingenting jag tar med mig. Varför jag frågade om detta var för att en släkting som är advokat nämnde att han varit med om liknande ärenden som gått igenom. Så därför ville jag höra mig för om någon varit i samma situation. Att kolla runt och se på vilka valmöjligheter man har är inget jag håller med dig om är dumt. Men det får stå för dig, du har rätt till din åsikt. Ha en bra jul!X xzyllion skrev:Ditt inlägg va dumt, och gav absolut ingenting förutom att du är säkert är lika dum och skulle gå i fällan,
mitt va ett bra inlägg som nog både får dig och TS att tänka på detta nästa gång det är dags att köpa bostad....
Det dummaste inlägget jag såg är TS grundfråga, stämma eller ta i kontakt med försäkring, han köper ju grisen i säcken, då får han även stå för kostnaden när grisen e defekt!
Så din fråga lyder alltså:K Kalao skrev:att jag har tagit med det badrummet i mina beräkningar och buffert betyder ju inte att jag vill stå för kostnader som jag skulle kunna undvika, det är väl ett ganska normalt sätt att se på det. Jag har fått höra många olika bud och ville höra mig för här ifall någon hade erfarenhet av något liknande. Jag har aldrig sagt att jag vet allting som har med hus att göra, det är nog inte många som vet allt. Men jag har förstått din input och tackar för din syn på saken.
- Jag har köpt ett hus med ett nyrenoverat badrum, kunden och hans svart betalda polare som är ”plattsättare” har gjort jobbet inget finns dokumenterat och inget kvalitetsdokument finns, kan jag stämma dom eller ska försäkringsbolaget betala min dumdristighet?
Har jag förstått dig rätt då? isf tycker jag det är rätt åt dig när man köper ett hus för flera miljoner och tror nån annan ska gå in och täcka upp din dumdristighet
Tycker det var konstruktivt, då du nog fattat ditt misstag nu och fattar läxan hädanefter förhoppningsvis tror nog att du tar med dig det iaf,K Kalao skrev:Nej ditt inlägg var inte särskilt konstruktivt utan snarare förlöjligande, så ingenting jag tar med mig. Varför jag frågade om detta var för att en släkting som är advokat nämnde att han varit med om liknande ärenden som gått igenom. Så därför ville jag höra mig för om någon varit i samma situation. Att kolla runt och se på vilka valmöjligheter man har är inget jag håller med dig om är dumt. Men det får stå för dig, du har rätt till din åsikt. Ha en bra jul!
förlöjligande ahh absolut! när man tror att nån annan ska täcka upp en dumdristighet, då får man ta ett förlöjligande om man pratar rakt ut på ett forum som detta för det är väldigt löjligt.....
vi har ju något i Sverige som vi ska värna om auktoriserade firmor där det ställs höga krav högst i hela världen just för att alla ska få en billigare försäkring och betala vad det kostar inte göra svartjobb av en polare som e ”plattsättare”
och eftersom du redan kalkylerat för kostnaden som kom och vet dig i arslet, då har du ju redan svarat på din egen fråga, betala och bor i det sura
Nu har vi ju inte ens utrett och kommit fram till vad orsaken till läckaget är än så det är något som visa sig framöver och då får man se vilka utvägar som finns. Jag undrade om någon varit med om ett liknande scenario och hur det isåfall slutade. Du hittar inget tjafs här om det är det du söker. Lycka till med dina varningar på annat håll.X xzyllion skrev:Så din fråga lyder alltså:
- Jag har köpt ett hus med ett nyrenoverat badrum, kunden och hans svart betalda polare som är ”plattsättare” har gjort jobbet inget finns dokumenterat och inget kvalitetsdokument finns, kan jag stämma dom eller ska försäkringsbolaget betala min dumdristighet?
Har jag förstått dig rätt då? isf tycker jag det är rätt åt dig när man köper ett hus för flera miljoner och tror nån annan ska gå in och täcka upp din dumdristighet
Jag har aldrig anlitat någon svart, har som sagt precis gjort om badrum och tvättstuga på markplan med en firma som snart också skulle ta sig an badrummet där uppe. Men tack för din input och ha en bra fortsatt kväll!X xzyllion skrev:Tycker det var konstruktivt, då du nog fattat ditt misstag nu och fattar läxan hädanefter förhoppningsvis tror nog att du tar med dig det iaf,
förlöjligande ahh absolut! när man tror att nån annan ska täcka upp en dumdristighet, då får man ta ett förlöjligande om man pratar rakt ut på ett forum som detta för det är väldigt löjligt.....
vi har ju något i Sverige som vi ska värna om auktoriserade firmor där det ställs höga krav högst i hela världen just för att alla ska få en billigare försäkring och betala vad det kostar inte göra svartjobb av en polare som e ”plattsättare”
och eftersom du redan kalkylerat för kostnaden som kom och vet dig i arslet, då har du ju redan svarat på din egen fråga, betala och bor i det sura
K Kalao skrev:Nu har vi ju inte ens utrett och kommit fram till vad orsaken till läckaget är än så det är något som visa sig framöver och då får man se vilka utvägar som finns. Jag undrade om någon varit med om ett liknande scenario och hur det isåfall slutade. Du hittar inget tjafs här om det är det du söker. Lycka till med dina varningar på annat håll.
Nej din säljare såklart det framgår ju i texten, va bra och du fick kvalitetsdokument då, då kommer du om något framtida problem uppstå få hjälp via ditt försäkringsbolag..... för om du betalar någon svart och det skulle hända något så får du inte betalt därför du betalar lite mer och kan känna dig trygg när något händer, du svarar på ditt eget inlägg om detta är fallet .K Kalao skrev:
Skulle läckaget komma från nått annat ställe än badrummet som förra ägaren och hans polare gjorde svart åt honom menar du ? Hela grejen är att det inte finns några utvägar, det är därför du får er dumt svar för att din frågeställning va så dum....jag söker inte tjafs utan söker att du ska få dig en tankeställare och betala vad det kostar och anlita auktoriserade firmor, vilket du svarade på i ditt senaste inlägg att du förstår, men du köper hus med badrum som är nyrenoverat av en icke auktoriserad firma, din dubbel moral är konstig, då du inte får ut något av varesig säljare eller FB, för annars hade ju alla tagit det svart om man får ersättningar för svart jobbK Kalao skrev:Nu har vi ju inte ens utrett och kommit fram till vad orsaken till läckaget är än så det är något som visa sig framöver och då får man se vilka utvägar som finns. Jag undrade om någon varit med om ett liknande scenario och hur det isåfall slutade. Du hittar inget tjafs här om det är det du söker. Lycka till med dina varningar på annat håll.
Klicka här för att svara