Hej

Vi bor i ett hus byggt 1961 med ett platt tak. Vi hade en firma sa bytte tak 2018 samt ny plåt.

Jag har sedan länge i sovrummet sett att det varit missfärgningar i taket. Jag har mätt med en fuktmätare men det har inte uppvisat någon fukt. På senare tid har missfärgningarna brett ut sig. Det är enbart vid den del där skorstenen går.

Vad gör jag nu? Byter ut hela innertaket? Finns det en bra firma som kan kolla på detta i Malmöregionen. Alla tipps tas gärna emot.

• Vägg med smuts och fläckar nära taket ovanför list; behov av rengöring eller målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du komma upp på vinden och kolla hur det ser ut där?

Immobil Immobil skrev:
Kan du komma upp på vinden och kolla hur det ser ut där?
Hej
Har nu kollat upp det och haft en plåtslagare här som uppger att skorstenen är dålig och måste göras om. Fogen är dålig och tegelstenar sitter löst. Någon som vet vad det kan tänkas kosta?

B
Det är helt omöjligt att kunna besvara en sån fråga utan någon form av underlag att beräkna ifrån. Bästa svaret är att hämta in flera offerter på arbetet och gör en bedömning vilken som känns bäst för dig att anlita. Både ekonomiskt och känslomässigt.

Men..om taket gjordes om nyligen kanske det går att åberopa någon form av garanti? Eller är inte skorstenen inkluderad i det arbetet?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.