20 011 läst ·
121 svar
20k läst
121 svar
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Får du ersättning så ska du vara glad. Ljud från en sådan är absolut minimal. Står du med örat intill så kanske det går att höra nått, men det är rätt jobbigt att stå så.
Vill ni inte ha er elanslutning så är det bara att säga upp abbonemangen, det är ett fritt land.
Vill ni inte ha er elanslutning så är det bara att säga upp abbonemangen, det är ett fritt land.
vad har ts elanslutning med saken att göra?S Smarf skrev:
S Smarf skrev:
F fribygg skrev:
Nja, nog hör jag surret från "min" lokala transformator även om jag står 10 meter från den.H HSP skrev:
(Nu ligger den inte nära tomten eller huset, men när en av de sista tomterna skulle säljas, som låg bredvid nätstationen, var jag där och lyssnade, och tänkte att det där vill jag inte bo granne med).
Men visst, det är inget starkt ljud, det räcker ju med att det blåser lite och skapar sådana ljud så dränks det ju några meter ifrån, och jag antar att ett enkelt plank eller att det är någon lite kulle eller liknande mellan så att man inte ser den så kommer även ljudet dämpas rejält, så det typ inte hörs.
Jag tycker som många andra här, att TS @Kitboga egentligen ska neka till det hela. En villatomt i stockholmsområdet har alldeles för stort värde på sina kvm för att "skänka bort" till ett girigt elbolag.S Smarf skrev:
Gå inte med på det innan ersättningen har nått flera hundratusen, men försök främst att få dem att placera trafokiosken någon annanstans.
Hos mig bytte de för sju år sedan ut en transformator på stolpe mot en sådan "kiosk". Det blev iaf väldigt tyst och bra jämfört med den tidigare transformatorn......och då är jag ändå väldigt känslig för ljud.
Så ljudstörning existerar inte, sedan vill man väl troligtvis ändå inte ha den på sin villatomt, varken för 9 eller 90 tusen.
Så ljudstörning existerar inte, sedan vill man väl troligtvis ändå inte ha den på sin villatomt, varken för 9 eller 90 tusen.