20 563 läst ·
128 svar
21k läst
128 svar
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Så är det, men borde inte den typ av avtal där en ena parten har rätt att ändra avtalsvillkoren utan att den andra parten kan stoppa det bara kunna existera med lagstöd?Alfredo skrev:
Det borde ju vara så, men jag vet inte vilket är varför jag ställde frågan i inlägg #100.Alfredo skrev:
Kan du hänvisa till vilka delar av ellagen som är relevanta?Alfredo skrev:
Nej det orkar jag inte försöka mig på. Men relationen mellan elleverantör och elanvändare behandlas lite här och där. Ordet elanvändare (i lite olika böjningsformer) förekommer om jag "räknar" rätt på 135 ställen så du får nog helt enkelt läsa på själv om du vill veta mer. 😉P pmd skrev:
Ja nog gav det resultat allt. Både villkorlig dom, dagsböter och ett skadestånd på drygt 300000 kr att betala.B Bitterhetsakademin skrev:Men ibland gör de det mot fel person, kom att tänka på norrbottningen som fick en asfalterad väg dragen över sina ägor av staten mot sin vilja. Han ringde Försvarsmakten och meddelade att ni kan komma och hämta vägen, den ligger i en prydlig hög.
En helgs tungt arbete med bandtraktorn gav resultat.😆
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/n...rt-militarvag-i-kalix-nu-slipper-han-fangelse
Han ska ändå ha en eloge för att inte vika sig för övermakten. Staten tror sig kunna köra över folk men förr eller senare möter den motstånd.J johan_81 skrev:
Han lär inte vara mer vänligt inställd mot staten efter detta.
TS kanske inte ska vänta sig någon större peng för ersättningen för intrång brukar vara mycket måttliga. Det beror bla på att nyttan för allmänheten väger mycket tyngre än skadan för den enskilde.
Men naturligtvis ska han försöka men inte beställa den nya bilen innan avtalet är påskrivet
Men naturligtvis ska han försöka men inte beställa den nya bilen innan avtalet är påskrivet
Det brukar stå i avtalet man tecknar att det i framtiden kan ändras, blir man då inte ense kan avtalet brytas.
Jag fick i går ett nytt avtal som ska börja gälla i höst, och är jag inte nöjd kan jag gratis bryta mitt avtal.
Ps
Och ja det är avtalet med nätägaren.
Jag fick i går ett nytt avtal som ska börja gälla i höst, och är jag inte nöjd kan jag gratis bryta mitt avtal.
Ps
Och ja det är avtalet med nätägaren.