57 757 läst ·
174 svar
58k läst
174 svar
Vatten tränger upp ur golv och vandrar längs väggen
Kan ju bero lite på hur ni duschar. Men vattnet rinner ner i golvbrunnen efter duschen eller?K kjork skrev:
Jag har duschdörrar utan golvlist och bara två kromade gångjärn på sidorna med glipor mellan vägg och dörr. Jag får knappt något vatten överhuvudtaget utanför. Men jag duschar inte mot själva dörren heller iofs.
ingen av oss duschar så det skulle rinna ut mer utan det rinner liksom under och ut. Det som hamnar på golvet rinner långsamt till brunnen men det som följer väggen torkar upp av golvvärmen.T Tompafix skrev:Kan ju bero lite på hur ni duschar. Men vattnet rinner ner i golvbrunnen efter duschen eller?
Jag har duschdörrar utan golvlist och bara två kromade gångjärn på sidorna med glipor mellan vägg och dörr. Jag får knappt något vatten överhuvudtaget utanför. Men jag duschar inte mot själva dörren heller iofs.
Ett dåligt fall under klinkers som leder till att vattnet blir stående kan orsaka en unken lukt som inte är speciellt trevlig. I detta fall vad jag kan se på bilderna så är det fel fall under klinkersen samt dåligt/bristfälligt fall även i duschzonen på klinkersen.Silver78 skrev: