Nissens
L Leif i Skåne skrev:
Är du blind?
Bild från inlägg #100
[bild]
På bilderna ser jag flera porer!
Jag har haft samma problem som TS!
Lite för tjockt fogbruk, gör att det blir ett tunt skal i fogen på vissa ställen som brister efter en tid.
I hålet kan du kanske hälla ner en dl vatten som kommer upp någon annanstans.
Golvet hinner aldrig torka ut helt innan det fylls på vid nästa dusch med vatten mellan tätskiktet och golvkeramlken.
Jaha, du trodde att det är porer... men det där är nåt skräp som ligger på fogen, du får nog kolla synen själv...

Redigerat:
  • Gilla
Henkan Sundberg
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jaha, du trodde att det är porer... men det där är nåt skräp som ligger på fogen, du får nog kolla synen själv...
Ser verkligen ut som en gigantisk por, men med en bra bild hade man nog sett att det var ludd.
Själv hade jag nog tagit en sväng med dammsugaren först.

Nissens
snaggletooth snaggletooth skrev:
Ser verkligen ut som en gigantisk por, men med en bra bild hade man nog sett att det var ludd.
Själv hade jag nog tagit en sväng med dammsugaren först.
Jag zoomade in bilden och tyckte allt att det såg ut som skräp från början. TS bekräftar tydligen att det var ludd. :)
Sen kan man ju misstänka att TS själv hade reagerat om det var så stora ”porer” i fogen. :)

Vad tänker du då? Besiktigar dem?

De gör stickprovskontroller på de som har "våtrumsbehörigheter" och kan även göra detta
när de kontaktas, kommer inte ihåg i skrivande stund om det kostar något, att de skall granska saken ?
Men de kan nog se till att alla dessa fina behörigheter raderas om inte jobbet görs om.
Bäst att den som är drabbad kontaktar dom och hör efter vad som gäller,
men vad jag förstår så är dom får konsumenterna och inte för fuskarna.
kolla deras www.

• Gilla
kjork
  • Laddar…
Hej!
Jag har upplevt samma i ett då nyrenoverat badrum. Fall etc var korrekt Men när dom la klinker så har man ju bruk-ish !? Dålig på termer .... hur eller hur läggs servots med räfflad spackelspade så det blir som fåror, viktigt då i underarbetet är att alla fåror leda mot golvbrunnen. Man ska alltså inte göra någon slags sväng förbi brunnen, så att man stänger vattnets väg. Fogen är ju inte vattentät, alltså den mellan plattorna. I mitt fall på ett 3 kvm stor badrum så sprutade det upp vatten på 3 olika ställen när jag duschade. Ett mittemot duschen, ett till vänster mellan handfat och toalettstol samt snett mittemot duschen nära tröskeln ut mot hallen.
Firman som gjort hobby fick backning på detta och fick göra om. Som rev golvet och gjorde om det. Övrigt tätskikt våtrum och fall var godkänt. Men som sagt en klantig grej och som man borde veta. Ska inte säga ni har samma grej, men låter ju onekligen likt. Hoppas ni löser det hur eller hur :)

QUOTE="kjork, post: 4132910, member: 178364"]Hej. När vi använder duschen så rinner följer vattnet väggarna ca en meter utanför duschhörnet. Vi har också upptäckt att det verkar tränga upp vatten i fogen under handfatet. Detta verkar utan närmare undersökning blir så här när vi använt duschen. Både jag och sambon har tills idag trott att det var den andra som gjort något så det blivit blött i fogen. Bifogar lite bilder, osäker om de kommer i rätt ordning. Vet inte om man kan se den mörkare fogen, men det blir alltså blött under handfatet precis under vänstra kanten.

tips och råd mottages väldigt gärna.[/QUOTE]

Sorry för lite Autokorr i texten ;)

K kjork skrev:
Detta är en bild tagen efter dusch.
Det verkar vara stopp i avloppet..
Har du öppnat o rensat?

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
MultiMan
J Janne Solvik skrev:
Det verkar vara stopp i avloppet..
Har du öppnat o rensat?
Det är tre år sedan trådskaparen hade problem. Troligen är det redan fixat.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.