57 756 läst ·
174 svar
58k läst
174 svar
Vatten tränger upp ur golv och vandrar längs väggen
Hej. När vi använder duschen så rinner följer vattnet väggarna ca en meter utanför duschhörnet. Vi har också upptäckt att det verkar tränga upp vatten i fogen under handfatet. Detta verkar utan närmare undersökning blir så här när vi använt duschen. Både jag och sambon har tills idag trott att det var den andra som gjort något så det blivit blött i fogen. Bifogar lite bilder, osäker om de kommer i rätt ordning. Vet inte om man kan se den mörkare fogen, men det blir alltså blött under handfatet precis under vänstra kanten.
tips och råd mottages väldigt gärna.
tips och råd mottages väldigt gärna.
När gjordes badrummet? Är det nyrenoverat?
Ett fall av felfall och kanske halvdan fogning.
Jag håller 100 med Huddingebo. Troligtvis har ni fel fall under plattorna. Oftast tror folk att fallet för plattorna är viktigast men fallet under plattorna är mist lika viktiga då det är där mycket vatten hamnar och sedan måste fallet vara tillräckligt för att vattnet skall rinna ner i brunnen. Troligtvis finns det bak-fall i badrummet som sedan har kompenserats med för mycket fix för att få rätt fall på plattorna. Jag skulle kontakta hustillverkaren alt en besiktningsman för att få ett utlåtande,
Finns det en mjuk silikon fog mellan golvklinker och väggkaklet? Jag ser ingen på bilden!