Ser verkligen ut att ligga på nedre gränsen. Men bakfall får det inte vara i någon del av badrummet. Det borde besiktningsmannen upptäckt. Men enligt dig så spolade han endast lite vatten och var nöjd.

T Tompafix skrev:
Ser verkligen ut att ligga på nedre gränsen. Men bakfall får det inte vara i någon del av badrummet. Det borde besiktningsmannen upptäckt. Men enligt dig så spolade han endast lite vatten och var nöjd.
ja det stämmer. Han mätte inget

K kjork skrev:
är inte med på vad du menar med listens kant. Det är ett 60 cm pass
Bilderna i inlägg #89 var luriga.

K Kane skrev:
Bilderna i inlägg #89 var luriga.
jag har mätt så som i inlägg 100

Så här säger dagens branschregler Bild av en sida ur branschregler för våtrum med text om ytskikt vid renovering och golvlutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K KakelDaniel skrev:
Så här säger dagens branschregler [bild]
svårt att tolka för mig men vad jag kan utläsa så ska det inte vara bakfall intill vägg i direkt anslutning till duschhörnet.

Att fogarna blir blöta utanför dusch är inte ovanligt behöver dessutom inte bero på att det är fel i utförandet. En torr bruksfog är som en svamp den suger i sig vatten tills den blirr mättad, detta gäller även för fixet.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
K KakelDaniel skrev:
Att fogarna blir blöta utanför dusch är inte ovanligt behöver dessutom inte bero på att det är fel i utförandet. En torr bruksfog är som en svamp den suger i sig vatten tills den blirr mättad, detta gäller även för fixet.
det kan jag förstå, men det ska ändå luta åt rätt håll väl?

Nej det får inte förekomma bakfall någonstans i badrummet

Kan man skylla på att det också finns badkar i andra änden av badrummet och att fallet är till den?

Du har alltså två brunnar i badrummet?

K KakelDaniel skrev:
Du har alltså två brunnar i badrummet?
ja det stämmer

K kjork skrev:
ja det stämmer
Då blir det lurigare, men det är ingen bra lösning om det är fall till badkarsbrunnen hela vägen från duschen.

Men om det kommer vatten under tvättstället när TS spolar med duschen rakt ner i golvbrunnen så kan väl inte fallet ha någon inverkan?

useless useless skrev:
Men om det kommer vatten under tvättstället när TS spolar med duschen rakt ner i golvbrunnen så kan väl inte fallet ha någon inverkan?
det är redan löst. Tror jag, verkar vara otät blandare där vattnet rinner in bakom den. Finns mer att läsa tidigare i tråden

• Gilla
JSten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.