57 756 läst ·
174 svar
58k läst
174 svar
Vatten tränger upp ur golv och vandrar längs väggen
Förstår inte riktigt hur du mätt. Om du lägger passet precis vid kanten av brunnen och sedan lyfter det tills bubblan är mitt i. Sedan mäter du hur högt upp passet är vid kanten av brunnen. då bör du ligga mellan 4.2-12mm med ditt 60cm pass. Om du har något längre som är spikrakt kan du mäta på en längre sträcka om du lägger passet uppe på detta.K kjork skrev:
på de bilder med tumstocken mätte jag en gång mitt på brunnen och på den andra bilden på klinker precis innan brunnen.T Tompafix skrev:Förstår inte riktigt hur du mätt. Om du lägger passet precis vid kanten av brunnen och sedan lyfter det tills bubblan är mitt i. Sedan mäter du hur högt upp passet är vid kanten av brunnen. då bör du ligga mellan 4.2-12mm med ditt 60cm pass. Om du har något längre som är spikrakt kan du mäta på en längre sträcka om du lägger passet uppe på detta.
T Tompafix skrev:Förstår inte riktigt hur du mätt. Om du lägger passet precis vid kanten av brunnen och sedan lyfter det tills bubblan är mitt i. Sedan mäter du hur högt upp passet är vid kanten av brunnen. då bör du ligga mellan 4.2-12mm med ditt 60cm pass. Om du har något längre som är spikrakt kan du mäta på en längre sträcka om du lägger passet uppe på detta.