97 928 läst ·
87 svar
98k läst
87 svar
Vart skaffar man larmdekaler?
Mnjaa, det är nog lite vanligare att de tar en altandörr eller liknande. De går inte gärna in så alla kan se och dessutom är en altandörr ofta mycket enklare att öppna än en ytterdörr.
Samma sak när folk glömmer bort att källardörren skulle behövt bytas i 10 år... var tror ni buset går in?
/Kent
Samma sak när folk glömmer bort att källardörren skulle behövt bytas i 10 år... var tror ni buset går in?
/Kent
Men varför sätta upp larmdekaler, när det är 100 gånger effektivare att sätta upp en skylt där det står varning för hunden eller ngt liknande.
Securitas dekaler "arondio" betyder väl i stort sett fritt fram, Vem har råd att ha en fullgod annläggning av det?
Ska du sätta larmlogga så klistra dit ett sådant där det står att telelinjen är övervakad.
Securitas dekaler "arondio" betyder väl i stort sett fritt fram, Vem har råd att ha en fullgod annläggning av det?
Ska du sätta larmlogga så klistra dit ett sådant där det står att telelinjen är övervakad.
Nu var ju inte poängen exakt var tjuvarna går in utan att de provar att gå in oavsett larmdekal. "Varning för hunden sak samma", finns en hund i huset så hörs det, hörs det inget - så fritt fram.Snickarboden skrev:
Tro mig, de 5-10' ett komplett larm kostar är värt varenda krona om du slipper ett inbrott. Var inte dumsnål.
Tomtebo:Vad får du för komplett larm för 5-10 lappar?
Magneter alla fönster 8-15st
magneter dörrar 2-4st
akustisk glaskross 4st
alternativt glaskross 8-15st
deckare 5-10st
larmuppringare
batteribackup
siren
kodförbikopplare
central
om man fuskar med ngt hobbylarm, kan man ju lika gärna köra med dekaler. ingen "seriös tjyv kommer få problem med dem iallafall. Därimot kommer säkert larmet sluta i skillsmässa och trötta o griniga grannar till följd.
Magneter alla fönster 8-15st
magneter dörrar 2-4st
akustisk glaskross 4st
alternativt glaskross 8-15st
deckare 5-10st
larmuppringare
batteribackup
siren
kodförbikopplare
central
om man fuskar med ngt hobbylarm, kan man ju lika gärna köra med dekaler. ingen "seriös tjyv kommer få problem med dem iallafall. Därimot kommer säkert larmet sluta i skillsmässa och trötta o griniga grannar till följd.
Hmm med 5-10 dekkare blir det tufft. Tycker det räcker med tre och då håller vi budget.
Exempelvis http://www.alarmbutiken.com/
Trådbundet DSC Power 608 med knappsats, siren och en IR 3000:-
Magnetkontakt 65:- / st.
Rörelsedekkare 857:-
Utomhussiren med blixt och inbyggd batteribackup 1035:-
Tillkommer montage beroende på egen insats.
Exempelvis http://www.alarmbutiken.com/
Trådbundet DSC Power 608 med knappsats, siren och en IR 3000:-
Magnetkontakt 65:- / st.
Rörelsedekkare 857:-
Utomhussiren med blixt och inbyggd batteribackup 1035:-
Tillkommer montage beroende på egen insats.
Rejält trådlyft. 
Kjell rear just nu ut lite av sina dekalsatser.
http://www.kjell.com/Sok?query=larmdekaler
Kjell rear just nu ut lite av sina dekalsatser.
http://www.kjell.com/Sok?query=larmdekaler
Men var beställer jag Securitas Direct-skyltarna....?

Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Varför inte bara göra en som påminner, inte är en exakt kopia. Då bör dom om något inte få skada din egendom.
Antingen så struntar tjuven oavsett vad skyltar säger, eller så står han nog inte och fingranskar om den är helt korrekt eller ej.
Hitta på helt egen larmlogga. Finns ju miljarder bilder via googles bildsök, inklusive securitas.
Kanske bara en symbol på filmkamera. Det bör ju tjuven inte uppskatta att det kan finnas kameror inne i huset.
Antingen så struntar tjuven oavsett vad skyltar säger, eller så står han nog inte och fingranskar om den är helt korrekt eller ej.
Hitta på helt egen larmlogga. Finns ju miljarder bilder via googles bildsök, inklusive securitas.
Kanske bara en symbol på filmkamera. Det bör ju tjuven inte uppskatta att det kan finnas kameror inne i huset.
Redigerat:
Kanske skaffa något liknande detta? http://rjwm.files.wordpress.com/2009/06/dsc7973.jpg?w=200&h=300
Tjuven lär ju undra när det utlovas "armed response"..
Ärligt talat så håller jag med Yrrol. Gör egena dekaler, komplettera med riktiga skyltar som informerar om kameraövervakning. Tjuven känner nog till de flesta "falska" dekalerna, men blir osäker när han ser en dekal för ett företag han inte känner till.
Tjuven lär ju undra när det utlovas "armed response"..
Ärligt talat så håller jag med Yrrol. Gör egena dekaler, komplettera med riktiga skyltar som informerar om kameraövervakning. Tjuven känner nog till de flesta "falska" dekalerna, men blir osäker när han ser en dekal för ett företag han inte känner till.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Securitas direkt går väl inte alls få tag på nu, har bytt namn till Verisure.
har sett en fin larmdekal
"Break in and make my day"
Och en bild på en glad schäfer
har sett en fin larmdekal
"Break in and make my day"
Och en bild på en glad schäfer