21 111 läst ·
79 svar
21k läst
79 svar
Varning för Ica banken
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Problemet är ju inte de enskilda bankerna i sig. Det är konkurrensen som är för dålig, finns ju inga alternativ och dom som mot förmodan dyker upp som verkligen har kunden i fokus är för små och får aldrig de kapitalet de behöver för att kunna växa. Då blir det ju bara en ond cirkel för varför ska en bank sänka sina priser om ingen annan gör det? Då blir ju bara resultatet att aktiekursen sjunker och ägarna byter fokus till de som tjänar pengar. Så då står man hellre kvar på ungefär samma nivåer som alla andra och kunden har ju bara det lilla som finns att välja på ändå.
Hur gick det i detta ärende? Var det bara att betala eller gav ICA med sig efter kontakt?
Jag och min sambo råkade nu ut för samma sak. Vi nappade för 4 år sedan som studenter på något "gratis" erbjudande från ica-banken där man fick massa hamburgare om man registrerade sig.
Vi har aldrig använt banken sedan dess. Inte ägnat en tanke åt detta då allt skulle vara gratis.
Nu kom plötsligt ett brev med kortavgifter, ränta och övertrasseringsavgifter till oss båda. Totalt 260kr var.
Minst sagt irriterande!
Jag och min sambo råkade nu ut för samma sak. Vi nappade för 4 år sedan som studenter på något "gratis" erbjudande från ica-banken där man fick massa hamburgare om man registrerade sig.
Vi har aldrig använt banken sedan dess. Inte ägnat en tanke åt detta då allt skulle vara gratis.
Nu kom plötsligt ett brev med kortavgifter, ränta och övertrasseringsavgifter till oss båda. Totalt 260kr var.
Minst sagt irriterande!
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Min dotter bara betalade av det. Och både hon och vi föräldrar är irriterade. Jag undviker faktiskt Ica fortfarande.
Klicka här för att svara