133 682 läst ·
614 svar
134k läst
614 svar
Varning för Bauhaus-kortet!
Jodå, men du kommenterade ett inlägg som hävdade att det fanns en bättre betalmetod än kreditkort (inlägg #534). Det började (ungefär) med inlägg #520 som funderade om det inte var bättre att vara fakturakund än att betala med ett kreditkort (specifikt Bahauskortet).Alfredo skrev:
Läs hela kommentarskedjan så ser du kanske hur jag tänkte.
Redigerat:
Kommer ju direkt som fakturan kommer in...Ramnemark skrev:
Trams... Kommer ju mail direkt om fakuran för det aktuella företaget skickat in.... Hornbach, Bauhaus och Jula använder Resurs så det ett mail för varje faktura... Låter som många tyckare här inne...P pmd skrev:
Jag hittade denna tråden för jag sökte om olika sätt att betala hos just Bauhaus. Vad jag läst fram till detta är att ni inte läst vad ni ska göra och ni sedan fått extra avgifter för att ni inte skött det hur planen lagts upp. Korrekt?stockholmsskärgård skrev:
Om det är så, eventuellt ska du/ni kanske inte tala illa om något som ligger på dig/er och inte Bauhaus betalningsalternativ. ELLER?
Nej nej, eller så skulle man kunna ha nästan som kreditkort, fast som i lösa smådelar av metall eller papper med olika värden på som motsvarar mängden kredit det är i varje papperslapp.Alfredo skrev:
Så lämnar man ifrån sig kredit-pappret när man köper något för motsvarande mängd pengar!
(hint: det var en viss mängd ironi i första inlägget)