H hempularen skrev:
Nu vet jag inget om det aktuella fallet, men jag tvivlar på att Telia agerade "så fort det kom Telia till känna". Den här typen av agerande är enligt min erfarenhet det normala för Telia. Väldigt oväntat att de slutar samarbeta med skojarna.
Jag är övertygad att de är fullt medvetna om att säljföretagen tummar på reglerna. Telia har knappast bättre moral än andra företag som lever på att kränga saker på en massmarknad. Att de avbröt var garanterat för att media började ta upp det eller att det spridit sig på något annat sätt.
Se bara hur sossarna betedde sig med sin teleförsäljning, först när tidningarna börjar skriva om det så börjar de skademinimera. Innan dess var det säljmanus som gick ut på att 'lura' kunderna.

C
M Mikael.Gagnert skrev:
Ja, tyvärr så förekommer det även fulsäljare som skickar in ”förfalskade” avtal för att de ska få provisionen på såld tjänst. Sen när det företaget de säljer för som får skiten för felaktiga metoder.
Jäpp, senast fick jag ett försäkringsbrev från Trygg Hansa efter att ha accepterat att de skulle skicka en offert.
Vid kontakt med dem fick jag höra att det inte var första gången det hände med den aktuella säljaren, så troligen något som satts i system för att lura till sig en högre provision.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.