460 536 läst ·
5 886 svar
461k läst
5,9k svar
Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri)
OK jag fick en leverans, men de har satt en pall ovanpå pallen med solpanelerna, trots det står man inte får göra sådär. Jag visade åt elektrikern som beställt dem och han ska nu se om han kan få dem bytta. Jag nämnde att det kan finnas skador som inte syns med blotta ögat som försämrar panelens effektivitet och livslängd.
Jag var inte med då det kom hit och lastades av, så jag vet inte om det skickats hela vägen såhär eller om han som lastade av bilen bestämde sig för att göra såhär, trots det finns rum bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag var inte med då det kom hit och lastades av, så jag vet inte om det skickats hela vägen såhär eller om han som lastade av bilen bestämde sig för att göra såhär, trots det finns rum bredvid.
Om detta har skadat någon eller några paneler så är det på toppen i så fall. I praktiken är det vikten på godset ovan som är avgörande. Om inte den är hög så är sannolikheten för problem mycket låg.DennisCA skrev:
OK jag fick en leverans, men de har satt en pall ovanpå pallen med solpanelerna, trots det står man inte får göra sådär. Jag visade åt elektrikern som beställt dem och han ska nu se om han kan få dem bytta. Jag nämnde att det kan finnas skador som inte syns med blotta ögat som försämrar panelens effektivitet och livslängd.
[bild]
Tippar en 50-60kg med pallen inräknat, det var inte så tungt men stort så jag tog grannen till lyfthjälppacman42 skrev:
Klicka här för att svara