P
D djac skrev:
Drivmedel är en sak, service en annan, efter fyra år med Tesla kan jag ju konstatera att jag sparat ca 4*8,500kr i service också, 6,000mil, detta plus i princip noll för drivmedel är den omedelbara besparingen.
Eftersom en Teslas värde är nära noll efter 10 år eller något, finns ju ingen anledning att serva eländet.

D
TRJBerg TRJBerg skrev:
Service brukar vara kopplat till garanti och i vissa fall till försäkringen.
Ja nej så fungerar inte moderna elbilar, det är de gamla biltillverkarna som vill behålla en intäktsström.

D
P Peter787 skrev:
Eftersom en Teslas värde är nära noll efter 10 år eller något, finns ju ingen anledning att serva eländet.
Tufft sakt, sicken kille, wow!

• Haha
Sittställning
  • Laddar…
TRJBerg
B Bruzze skrev:
Om du kör en elbil slipper du de flesta traditionella servicepunkterna som oljebyten, tändstift, kamrem, avgassystem osv. Den ”service” det främst handlar om består av säkerhetskontroller, bromsar, däck, filter och vätskor, vilket gör att den blir både enklare och billigare än för en bensinbil.
Nu kör jag en 2018 års Toyota (köper alltid några år beg Toyotas) men mina servicar består av det du gör för din elbil plus oljebyte. Så inte stor skillnad. Övriga saker sker typ vart 5:e år.

Sittställning
TRJBerg TRJBerg skrev:
Service brukar vara kopplat till garanti och i vissa fall till försäkringen.
Finns ingen intervall.
TRJBerg TRJBerg skrev:
Nu kör jag en 2018 års Toyota (köper alltid några år beg Toyotas) men mina servicar består av det du gör för din elbil plus oljebyte. Så inte stor skillnad. Övriga saker sker typ vart 5:e år.
Vad är priset per år ?

TRJBerg
Sittställning Sittställning skrev:
Finns ingen intervall.

Vad är priset per år ?
3355:- (I praktiken skulle jag nog kunna skippa det varannat år men jag föredrar att vara på den säkra sidan.)

Edit: rättade priset.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.