59 819 läst ·
227 svar
60k läst
227 svar
Varför INTE ha lån på fastighet?
Shit vad du är luddig. Jag har absolut ingen "skev åsikt". Jag vill minnas att någon postade en länk där någon förstå-sig-påare gissar att reallönerna stiger i år. Jag kontrade med en länk till någon annan dito som gissar på motsatsen.storken skrev:
JAG har ingen åsikt. Min reallön stiger dock i år. d^_^b
Nyfniken skrev:
då är det lugnt.
Nu är nu och sen är sen, vad annars?

Sen kan man ju undra varför det skall finnas reallöneökningar? Ja, om man utför ett annat jobb än året innan men utför man samma arbete som man alltid gjort så är frågan varför det skall finnas reallöneökningar?
Det är ju detta som bidrar till att vi får inflation enligt KPI och med det höjs räntan. Företag får dyrare att producera produkter så priserna stiger och reallöneökningen kommer tillslut att ha ätits upp och allt börjar om igen.
Det är ju detta som bidrar till att vi får inflation enligt KPI och med det höjs räntan. Företag får dyrare att producera produkter så priserna stiger och reallöneökningen kommer tillslut att ha ätits upp och allt börjar om igen.
Beppo skrev:Sen kan man ju undra varför det skall finnas reallöneökningar? Ja, om man utför ett annat jobb än året innan men utför man samma arbete som man alltid gjort så är frågan varför det skall finnas reallöneökningar?
Det är ju detta som bidrar till att vi får inflation enligt KPI och med det höjs räntan. Företag får dyrare att producera produkter så priserna stiger och reallöneökningen kommer tillslut att ha ätits upp och allt börjar om igen.
vi borde lägga upp 5 eller 10 årsplaner och tillämpa planekonomi!
Eller... så vill man ha mer i lön eftersom allt blir dyrare när företagen ständigt höjer sina priser för att kunna höja vinsten ytterligare från föregående år..Beppo skrev:Sen kan man ju undra varför det skall finnas reallöneökningar? Ja, om man utför ett annat jobb än året innan men utför man samma arbete som man alltid gjort så är frågan varför det skall finnas reallöneökningar?
Det är ju detta som bidrar till att vi får inflation enligt KPI och med det höjs räntan. Företag får dyrare att producera produkter så priserna stiger och reallöneökningen kommer tillslut att ha ätits upp och allt börjar om igen.
Hönan eller ägget?
Storken: Varför inte. Folk köper så mycket grejer före pengar dom inte har för att imponera på människor dom inte känner.
timmelstad: Företag kan ju inte höja priserna om det inte finns någon som betalar för varorna. Högre löner större betalningsmöjligheter dyrare produktionskostnader högre priser. Men visst är det lite av hönan och ägget.
timmelstad: Företag kan ju inte höja priserna om det inte finns någon som betalar för varorna. Högre löner större betalningsmöjligheter dyrare produktionskostnader högre priser. Men visst är det lite av hönan och ägget.