kristofer12345
B Bjober skrev:
Om octopusgrunkan ska ange ett tryck så borde det sitta givarkablar på ovansidan. Och var tar de isåfall vägen?
Då verkar det rimligt att givarna har analog signal som Returen säger.
Men du verkar helt klart sakna matning till högra octopusgrunkan.
Har du följt trådarna riktigt?
Annars mata L direkt till octopusgrunkan och se vad som händer när den tänder upp.
det sitter givarkablar på ovansidan ja på båda..du menar såhär L till (röd o grön pil) högra röd om grön o röd pil har ström men inte nästa röda som går till A1..

• Elcentral med kopplingsplintar och märkta ledningar. Text och pilar på bilden beskriver hur strömmen är kopplad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
det sitter givarkablar på ovansidan ja på båda..du menar såhär L till (röd o grön pil) högra röd om grön o röd pil har ström men inte nästa rö
gul pil är matningen från den vänstar octo
da som går till A1..
det är utgången en reläutgång
grön/röd ser inte ut att vara ansluten

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
det sitter givarkablar på ovansidan ja på båda..du menar såhär L till (röd o grön pil) högra röd om grön o röd pil har ström men inte nästa röda som går till A1..
Flytta röd på plint2 nertill till vänster i bild till plint1.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
L är matningen från plinten som då intefinns?

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
returen returen skrev:
L är matningen från plinten som då intefinns?
stämmer..ingen ström till L från plint 2

kristofer12345
B Bjober skrev:
Flytta röd på plint2 nertill till vänster i bild till plint1.
o ja där är ström i plint 1..

kristofer12345
men där är också ström vid grön och röd pil,,så därför tänkte jag om jag flyttade röd kabel från L till där r(röd och grön pil) istället..? vad säger ni om det.. @returen @Bjober

kristofer12345
men där är också ström vid grön och röd pil,,så därför tänkte jag om jag flyttade röd kabel från L till där r(röd och grön pil) istället..? vad säger ni om det.. @returen @Bjober
men det kanske inte blir rätt.. kan röd kabel sitta å plint 1 under en längre tid om det nu fuinkar med strömmen? @Bjober

kristofer12345
se igen

• Elektrisk kopplingsbox med flera färgade kablar och automatsäkringar, vissa markerade med tecknade röda, gula och gröna inslag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du behöver inte göra mer än antingen koppla ihop ute vid andra lådan 3-4 eller här vid 1-2 det är samma sak.Har du ett instrument eller summer kan du kolla vilken av pressostaterna som felar men det kan du ta sen.

Du kan kolla var dina givarkablar tar vägen det är förmodligen temperatur för din utrustning har knappast elstyrd expansionsventil där de sk transpondrarna alltså tryckgivarna passat in.

Ta bilder på ovansidan av enheterna också så går det avgöra vad som sitter där.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Du behöver inte göra mer än antingen koppla ihop ute vid andra lådan 3-4 eller här vid 1-2 det är samma sak.Har du ett instrument eller summer kan du kolla vilken av pressostaterna som felar men det kan du ta sen.

Du kan kolla var dina givarkablar tar vägen det är förmodligen temperatur för din utrustning har knappast elstyrd expansionsventil där de sk transpondrarna alltså tryckgivarna passat in.

Ta bilder på ovansidan av enheterna också så går det avgöra vad som sitter där.
vad för typ av instrument menar du? mina givare ja, en sitter i huset vilket sysn på den högra octro och den andra är nere vid pumpen på framledningen, vilket nu inte syns på den vänstra octo..

se igen
nej du vet inte vad du gör så skifta inget som du inte skiftat tidigare

• Gilla
kristofer12345 och 1 till
  • Laddar…
vad för typ av instrument menar du? mina givare ja, en sitter i huset vilket sysn på den högra octro och den andra är nere vid pumpen på framledningen, vilket nu inte syns på den vänstra octo..
Tex en multimeter som det brukar kallas ett elmätinstrument helt enkelt som du kan mäta motstånd , spänning osv med. Nu har du ju klarat dig bra med din testmejsel så du kan fortsätta med den så länge det är på 230 V sidan.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
RoTe
Det verkar dumt att laga något genom att bygga om det.

Med ditt förslag kommer kontaktorn dra och nått starta.
Med mitt (och andras)förslag tänder octopuslådan förmodligen upp. Blir den nöjd så drar den kontaktorn. Du får förmodligen ett givarvärde vi kan prata vidare om.

• Gilla
knightjocke och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.