19 024 läst ·
221 svar
19k läst
221 svar
Varför ingen ström genom brytare?
så pass. så jag tar 3-4 från ovansidan sätter båda i plint 1 o testar? tror dock inte båda får plats där, rätt stora kablar..GK100 skrev:
Är det ändå bara ett sista försök kan du börja med att bryta den högra säkringen i din styrlåda och sen lossa på ovansidan plint 3-4 i plastboxen sätt sen brun-blå under en av skruvarna där och dra åt. Då är pressostaterna borta ur leken och du kan starta igen med säkringen och använda den för att bryta när du testat och lägger tillbaks 3-4 som tidigare.
[bild]
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Vad har du för möjligheter?kristofer12345 skrev:
Jag skulle använda en labbkabel med lämpliga mätpinnar och prova snabbt.
Annars kan du kopplas loss 1 och 2 och sätta dem i en sockerbit. men då får du bryta strömmen först.
Kom ihåg att du bara ska göra ett snabbt test för att bekräfta att felet ligger i denna tryckvakt.
det är analoga tryckvakter så jag skulle inte göra såBo.Siltberg skrev:
Vad har du för möjligheter?
Jag skulle använda en labbkabel med lämpliga mätpinnar och prova snabbt.
Annars kan du kopplas loss 1 och 2 och sätta dem i en sockerbit. men då får du bryta strömmen först.
Kom ihåg att du bara ska göra ett snabbt test för att bekräfta att felet ligger i denna tryckvakt.
inte riktigt med på vad du menar här..jag mätte på båda sidor om du inte menar att jag ska göra det samtidigt..den matar inte den vänstra om det är den du menar som octopus..men octopus matar den högra med den röda kabeln till vänster..o så funkar då ej den högra röda kabeln..jag sla länka dig.-.returen skrev:
Det får plats inga problem med det och du sätter båda i antingen 3 eller 4 så du inte tänker på något annat när du skriver 1. Du kan koppla ihop brun-blå med något annat också om du har tex Wago eller sockerbit osv.kristofer12345 skrev: