kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Det får plats inga problem med det och du sätter båda i antingen 3 eller 4 så du inte tänker på något annat när du skriver 1. Du kan koppla ihop brun-blå med något annat också om du har tex Wago eller sockerbit osv.
tack!

kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Det är kontakter lagda i 230 V manöverkretsen före högra Octupus han har kollat det mesta i den långa tråden så långt är det ok.
galet vad ni kan..spontant tänker jag att jag kopplar på min manometer o mäter trcyket borde vara lättast o göras först för , transpondern borde väl gå igång vid rätt tryck..? eller @returen eller höjt tryck..borde ju vara den enklaste lösningen o bara köpa ny gas beroende på vad som är i den..

GK100 GK100 skrev:
Det är kontakter lagda i 230 V manöverkretsen före högra Octupus han har kollat det mesta i den långa tråden så långt är det ok.
ligger 230V över transpondern ?

kristofer12345 kristofer12345 skrev:
galet vad ni kan..spontant tänker jag att jag kopplar på min manometer o mäter trcyket borde vara lättast o göras först för , transpondern borde väl gå igång vid rätt tryck..? eller @returen eller höjt tryck..borde ju vara den enklaste lösningen o bara köpa ny gas beroende på vad som är i den..
11,3 på den vänstar är trycket, antingen systemtrycket eller ett börvärde
jag har inget logP-diagram på R290 så jag vet inte kritiska tryck eller arbetsområdet

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
sen ser jag att jag inte har ström på L heller som går ner till- se bild
varför skiftar en röda från L-plinten till N?

returen returen skrev:
ligger 230V över transpondern ?
Ja TS har gått igenom det mesta och hamnade till sist i kopplingslådan där indikerades spänning på ena sidan och inget tillbaks. I styrlådan är också kollat att den kabeln går ut dit och sen matas L på Octupus till höger och samtidigt är det manöver till motorkontaktorn.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
returen returen skrev:
11,3 på den vänstar är trycket, antingen systemtrycket eller ett börvärde
jag har inget logP-diagram på R290 så jag vet inte kritiska tryck eller arbetsområdet
det är ett börvärde, i know this

GK100 GK100 skrev:
Ja TS har gått igenom det mesta och hamnade till sist i kopplingslådan där indikerades spänning på ena sidan och inget tillbaks. I styrlådan är också kollat att den kabeln går ut dit och sen matas L på Octupus till höger och samtidigt är det manöver till motorkontaktorn.
Fan vad ostrukurerat
jag får nog gå igenom och rita upp det här
men den högra octo måste få kräm utgången på den är förreglad från den vänstra
frågan är om någon tidigare skiftat lite ledare...

• Haha
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
vad har du för bakgrund när det kommer till ispinnen @returen

kylmaskin som kylmaskin
vad har du för bakgrund när det kommer till ispinnen @returen
olika kondeseringsmetoder bara lite inovativt på denna

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
returen returen skrev:
kylmaskin som kylmaskin

olika kondeseringsmetoder bara lite inovativt på denna
men om trycket är för låg o respondern ändå stängt av då funkar ju ändå resten, asså jag har haft pumpen avstängd länge då växlaren läckte sen bara en dag dog högra octo utan att jag rört någonting, så alla komplingar är ju fine liksom..

kristofer12345
"transpondern"

returen returen skrev:
Fan vad ostrukurerat
jag får nog gå igenom och rita upp det här
men den högra octo måste få kräm utgången på den är förreglad från den vänstra
frågan är om någon tidigare skiftat lite ledare...
Den vänstra ligger till TS har mätt fram till reläkontakten på den högra och från den manövreras bara motorkontaktorn sen. Så får han till matning plint L på högra går det säkert vidare. Det är en lång tråd med mycket som kunde gått rakare om TS varit mer van men då hade kanske ingen fråga behövts här.

• Gilla
  • Haha
Bjober och 1 till
  • Laddar…
"transpondern"
byggahus kortslöts i alla fall, fick starta om
då transpondrarna är analoga så visar dessa aktuellt tryck i det här fallet med en tiondels noggrannhet
så ingen stänger av
men som jag ser det så kan inte den högra ocyo avläsa den ena transpondern eller öht göra någonting och iom att den styr kontaktorn för kompressor start så....
vill du få igång kompressorn utan styrning så tryck manuellt på kontaktorn vill du mäta samtidigt så gör det så ser du om kompressorn komprimerar något
när systemet fungerar så ligger det spänning över transpondern den brukar vara 230V men kan även vara typ 10V. kortsluter du en sådan så skjuter du octopusen då sensingkretesarna expolderar på insidan.
men här verkar det vara matningen som fallerar.

• Gilla
Bjober
  • Laddar…
Om octopusgrunkan ska ange ett tryck så borde det sitta givarkablar på ovansidan. Och var tar de isåfall vägen?
Då verkar det rimligt att givarna har analog signal som Returen säger.
Men du verkar helt klart sakna matning till högra octopusgrunkan.
Har du följt trådarna riktigt?
Annars mata L direkt till octopusgrunkan och se vad som händer när den tänder upp.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.