19 019 läst ·
221 svar
19k läst
221 svar
Varför ingen ström genom brytare?
måsye ju vara lp då för den startar som sagt in , alltså hindrar motorstart så antagligen låg tryck då den inte startat på ett bra tag..men vad det är för köldmedie är en bra fråga ,returen skrev:
R290 är propan, dvs huvudbeståndsdelen i gasol. Ispinnen var väl en av få som använde detta köldmedium. Men idag är det högst modernt igen så de var före sin tid.kristofer12345 skrev:
Du har fått ett bra tips hur du kan bygla tryckgivaren för att under några sekunder se om du får liv i kompressorn, och se om tidigare nämnda komponenter fungerar.
hur föreslår du bo att jag kan kortsluta 3-4? att koppla på 3-4 i samma sockerbit eller? ge mig nån hint..Bo.Siltberg skrev:
menar man dåB Bjober skrev:R290 är propan, dvs huvudbeståndsdelen i gasol. Ispinnen var väl en av få som använde detta köldmedium. Men idag är det högst modernt igen så de var före sin tid.
Du har fått ett bra tips hur du kan bygla tryckgivaren för att under några sekunder se om du får liv i kompressorn, och se om tidigare nämnda komponenter fungerar.
r290 men att de skriver ”gasol/r290” i manualen.. må tro
Propan ur en vanlig gasoltub är vad jag förstår inte ren nog för att nyttjas i en kylkompressor. Det är väl främst förekomsten av vatten som är ett problem tror jag.kristofer12345 skrev:
Jag har fyllt gasol i bilkyla men skulle fundera lite mer innan jag fyllde en värmepump. Blir lite större konsekvenser vid haveri. Man är ju oftast mer beroende av värme än kyla.
jag gjorde precis en lyckad renovering av en vinkyl, o denna vp har stått länge så är mer ett sista försök att kicka igång den.. vid vinkylen hade jag r290 gick hur bra som helst förutom att jag fyllde på lite för mkt då jag var förvånad hur lite 18 gram var , 2 kg är ju nått annat..B Bjober skrev:Propan ur en vanlig gasoltub är vad jag förstår inte ren nog för att nyttjas i en kylkompressor. Det är väl främst förekomsten av vatten som är ett problem tror jag.
Jag har fyllt gasol i bilkyla men skulle fundera lite mer innan jag fyllde en värmepump. Blir lite större konsekvenser vid haveri. Man är ju oftast mer beroende av värme än kyla.
men så är deå att din ena kontrollbox inte lyser dvs ser död utkristofer12345 skrev:
troligen utan att veta är den ena till högtrycket och den andra till lågtrycket
eller så är den ena till driftebn och säkerheten i den andra
man väger in detta när man fyller påkristofer12345 skrev:
du kan om det finns ett mätutag på lågtryckssidan mäta förångningstemperaturen med manometer
Är det ändå bara ett sista försök kan du börja med att bryta den högra säkringen i din styrlåda och sen lossa på ovansidan plint 3-4 i plastboxen sätt sen brun-blå under en av skruvarna där och dra åt. Då är pressostaterna borta ur leken och du kan starta igen med säkringen och använda den för att bryta när du testat och lägger tillbaks 3-4 som tidigare.kristofer12345 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder