kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Tar du övre uttaget och det nu är högtryckssidan ser du direkt en rejäl höjning mot vad du har före start. Då kan du köra lite och övervaka så du ligger under 25-30 bar om den nu var på 33 bar som skrevs tidigare, Har du värmesystemet ok och cirkulation ser du snart på högra termostaten hur det utvecklar sig.
tyvärr gick inte kompressorn igång…
 
  • Person testar elektrisk central med testpenna, flera strömbrytare och kablar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345
den nedre högra abb fick heller ingen ström till a2 när jag vred om
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
tyvärr gick inte kompressorn igång…
Då får du följa den röda från kontaktorn A2 och bakåt som du gjorde i går. Då hade du ju fram till kontakten på högra termostaten.
 
kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Då får du följa den röda från kontaktorn A2 och bakåt som du gjorde i går. Då hade du ju fram till kontakten på högra termostaten.
set är en blå som går upp till N vilken rlda menqr du?
 
  • Elektrisk kopplingsbox med olika färgade kablar, inklusive en blå kabel som går till anslutning märkt "N".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
set är en blå som går upp till N vilken rlda menqr du?
Du skrev A2 men då är det givetvis A1 du ska utgå från istället.
 
kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Du skrev A2 men då är det givetvis A1 du ska utgå från istället.
jag har nu ström på 1-3-5 men inte a1 o ingen vidare ström på 2-4-6 eller a2
 
  • Strömprovare används i elcentral, pekar på terminaler 1-3-5. Wires med olika färger anslutna; ingen anslutning vid A1 eller A2.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
jag har nu ström på 1-3-5 men inte a1 o ingen vidare ström på 2-4-6 eller a2
Följ röda trådarna från A1 och bakåt.
 
kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Följ röda trådarna från A1 och bakåt.
när jag mäter 3 mot unåten får jag 1 o 4 mot ubåten 0..
 
  • Elcentral med kopplingsdosor och färgkodade kablar i olika sektioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345
o den bruna där nere går in i 1 här—
 
  • Stoppensats visar en elektrisk kopplingsbox där en brun kabel pekas ut med en skruvmejsel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
o den bruna där nere går in i 1 här—
Det är röda från A1 på kontaktorn du ska följa.
 
kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Det är röda från A1 på kontaktorn du ska följa.
ingen ström på var den går upp men ström på den röda till höger om..
 
  • Elektrisk kopplingsbox med ledningar och mätutrustning. En person testar en röd kabel till höger med en testmejsel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk kopplingslåda med flera brytare och en spänningstestare riktad mot en röd kabel på höger sida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345
o sen går den hit varpå är ström
 
  • Elektriskt kopplingsskåp med olika mätinstrument, kablar och brytare. Hand håller en testmejsel vid anslutningarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345
också ström här och på 1. men inte på 3
 
  • Elektrisk kopplingsbox med mätinstrument som kontrollerar ström, där ledningar och mätare syns tydligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
ingen ström på var den går upp men ström på den röda till höger om..
Vet du hur dioderna 1-2-3 funkar? Den gula 3 borde vara till rläet du måter på och gröna 1 att enheten är ok men det ser du också om du har värden i displayen. Vet du hur man kollar inställningarna är inte diod 2 till är det som det ska med reläet då får du försöka få den att slå till. Du får börja där det är inte samhörande problem du har med tryckvakterna och detta med termostaten så börja få till den först.
 
kristofer12345
fyi, vad sägs som att köpa en ny pump se nedan
 
  • Ritning av elschema för värmepump med märkningar av termostater och kopplingsschema, märkt "Octopus" till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritat schema av ett elskåp med texten "EL01 ELKSKÅP" och "OCTOPUS" längst upp till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elritning med schema för värmepump, pressostat och elpatron, inkluderar kopplingsdetaljer och kretsar, märkt "Octopus Energy" 2011.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.